Для підприємців Кривого Рогу – актуальні новини від ГУ ДПС у Дніпропетровській області — 01 04 25

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує на сайті Весь Кривий Ріг щодо податкового законодавства станом на 1-ше квітня. Моніторинг щотижневих важливих новацій у законодавстві, підготовлений Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області

Цибуля здешевшала в супермаркетах Варус в Кривому Розі

Засідання міської робочої групи з питань виконання показників доходів бюджету Криворізької громади
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) повідомляє.
Днями, у виконкомі Криворізької міської ради проведено засідання міської робочої групи за участю начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб у галузях будівництва, добувної промисловості і розроблення карʼєрів та класах ремонту і технічного обслуговування машин, устаткування, виробів, харчової промисловості управління оподаткування юридичних осіб Євгенія Кретова щодо виконання планових показників бюджету Криворізької міської територіальної громади та мобілізації додаткових надходжень.
Обговорили питання виконання дохідної частини бюджету міста з початку року та очікувані надходження за березень 2025.

Онлайн засідання міської робочої групи з питань адміністрування акцизного податку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) інформує.
Днями, відбулось онлайн засідання міської робочої групи з питань адміністрування та надходжень з акцизного податку,
На засіданні обговорювались питання порушень суб’єктами господарювання вимог податкового законодавства у сфері обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.
На завершення засідання учасниками робочої групи визначені заходи щодо недопущення функціонування об’єктів нелегального виробництва та обігу підакцизними товарами.

Запитання-відповіді під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) інформує.
В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонної «гарячої лінії» з актуальних питань податкового законодавства.
Податківці інформували суб’єктів господарювання щодо дотримання трудового законодавства при оформленні найманої праці, справляння військового збору, про порядок обрання/переходу на спрощену систему оподаткування та інформаційно-роз’яснювальну кампанію Національної стратегії доходів до 2030 року та реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС.
Відповіли на запитання по декларуванню доходів отриманих протягом минулого року та обов’язку подання декларації про майновий стан і доходи до 1 травня 2025 року, переваг користування електронними сервісами ДПС «Електронний кабінет» та мобільного застосунку «Моя податкова».
На всі поставлені питання в ході сеансу «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

Коментар щодо декларування доходів громадян за 2024 рік
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) повідомляє.
Заступник начальника – начальник відділу обліку платників, об’єктів оподаткування та ведення реєстру Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Тетяна Степанова надала коментар представникам медіа щодо декларування доходів громадян отриманих протягом 2024 року.
Звертаємо увагу, що 01.01.2025 розпочалась кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2024 року.
Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податків зобов’язані самостійно обчислити суму податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету за результатами звітного податкового року, шляхом подання до податкового органу податкової декларації про майновий стан і доходи (податкова декларація), при отриманні:
— окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті, але не звільнених від оподаткування (п. п. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Кодексу);
— доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (п. п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);
— іноземних доходів (п. п. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу).
Податкову декларацію також зобов’язані подавати:
— фізичні особи, які отримують доходи від підприємницької діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування (ст. 177 Кодексу);
— фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність (ст. 178 Кодексу);
— іноземці, які за результатами звітного року набули статус резидента України, мають відобразити доходи з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи (п.п. 170.10.4 п. 170.10 ст.170 Кодексу);
— платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду (п. 179.3 ст. 179 Кодексу).

Руслан Кравченко розповів про роботу ДПС для підтримки мобілізованих ФОП
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко розповів про заходи, які ДПС реалізовує для підтримки мобілізованих ФОП.
Питання, яке стосується оподаткування ФОП, порушив один із ветеранів під час зустрічі Голови ДПС із бізнесом Хмельниччини. В заході за участі начальника Хмельницької ОВА Сергія Тюріна та народного депутата Ігоря Марчука взяли участь понад 50 підприємців.
Для звільнення від оподаткування необхідно подати заяву та низку документів. Але для цього демобілізовані ФОП мають лише 10 днів.
«Встигнути в такий термін, як показала практика, вкрай важко. Вдячний нашому захиснику, що порушив це питання. Саме так — через діалог і підтримку одне одного — ми можемо реально допомагати тим, хто захищає країну. Щоб збільшити цей термін необхідні зміни до законодавства. Вже працюємо над цим з Мінфіном та Міноборони. Очікуватимемо і на оперативні рішення парламенту», – сказав Руслан Кравченко.
Він доручив також апарату ДПС невідкладно провести інвентаризацію подібних ситуацій, щоб максимально допомогти нашим захисникам.
«Ще одне проблемне питання. Маємо чимало звернень від родичів зниклих безвісти мобілізованих ФОП. Їхні ФОП продовжують отримувати податкові нарахування, накопичуються борги, блокуються рахунки. Це питання також опрацьовуємо в рамках наших пропозицій по змінах до законодавства. Бо механізму зупинки або скасування нарахувань немає, якщо звертається не сам підприємець», – сказав Голова ДПС.
Він зазначив, що питань від бізнесу багато. І ДПС прагне максимальної комунікації та реального вирішення його проблем.
Обговорили також низку інших важливих тем:
— система ризиків та блокування податкових накладних;
— перевірки;
— підтримка бізнесу в умовах війни;
— цифрові сервіси ДПС і прозорість адміністрування податків.
«Вдячний бізнесу за активність. Завдяки таким зустрічам бачимо, в яких напрямах маємо посилити роботу, щоб податкова була справжнім партнером для наших підприємців», – додав Голова ДПС.

Трудовий договір та його роль в регулюванні трудових відносин
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
В умовах ринкової економіки в трудовому праві на перший план виходять договірні методи регулювання праці.
Всі питання, пов’язані з договірним регулюванням трудових відносин, завжди залишаються в полі зору законодавства, а практика укладання трудових договорів свідчить про важливість даного методу регулювання суспільних відносин у сфері застосування праці.
Трудовий договір виступає основною формою реалізації свободи праці, включаючи право на працю для кожного, хто бажає працювати. Разом з тим трудовий договір є тією юридичною формою, яка в максимальній мірі надає можливість роботодавцю для вільного здійснення підбору необхідних йому працівників з урахуванням його власних інтересів і потреб.
Отже, в трудовому договорі відображається, зокрема договірний принцип регулювання трудових відносин, що дозволяє сторонам вільно і добровільно вибирати один одного. У цьому виявляється важлива соціальна та економічна роль трудового договору.
Трудові договори – це юридичні факти, що виступають підставами виникнення правовідносин, зміст яких визначається законодавчими або підзаконними нормами. При цьому, трудовий договір є засобом індивідуального регулювання трудових відносин між роботодавцем та працівником, а умови цього договору повинні відповідати загальним принципам трудового права.
Важливою особливістю сучасного трудового законодавства України є оптимальне поєднання законодавчого і договірного регулювання трудових відносин. Трудовий договір відповідає національним умовам і забезпечує належну безпеку і гнучкість, дозволяючи враховувати реалії ринку праці. Він є способом досягнення згоди між його сторонами. Іншими словами, трудовий договір є засобом гармонізації трудових правовідносин. Оскільки за допомогою трудового договору досягається стабільність трудових правовідносин.
Акцентуємо увагу, що з моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
— гідні та безпечні умови праці;
— нормований робочий час;
— оплачувані та неоплачувані відпустки;
— регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
— можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
— захист від незаконного звільнення;
— страхові виплати в разі непрацездатності;
— пільги для неповнолітніх;
— додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
— захист прав тощо.
Наголошуємо, що роботодавцям необхідно переглянути стан оформлення трудових відносин і відповідно до вимог чинного законодавства про працю офіційно укласти з найманими працівниками трудові договори.

Фіскальний чек – одна з ознак ведення чесного бізнесу
Чому видача фіскального чека так важлива?
Купуючи товар або послугу без отримання фіскальних чеків, споживачі підтримують сферу незаконного бізнесу, який не сплачує податки від господарської діяльності, стимулює виробництво фальсифікованих товарів або ввезення товарів контрабандою без сплати митних платежів.
Такі дії незаконного бізнесу призводять, зокрема, до позбавлення працівників права на отримання достойної пенсії, продажу неякісного товару без гарантій, скорочення соціальних виплат громадянам у державі, дефіциту коштів на потреби благоустрою міст і селиш, потреб Збройних Сил України.
Отже, тіньовий сектор економіки своєю діяльністю шкодить легальному бізнесу, звичайним громадянам та державі у цілому.
Боротьба з тіньовою економікою – у пріоритеті органів податкової служби
Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській (ГУ ДПС), а за потреби – спільно з іншими державними органами, на постійній основі здійснюють заходи, націлені на викорінення з економіки держави нелегального сектору бізнесу.
Фактична перевірка об’єкта торгівлі у м. Дніпро
Для прикладу, відділом фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС організована та проведена фактична перевірка магазину з продажу м’яса та ковбасних виробів у м. Дніпро. Торговельну діяльність здійснює фізична особа – підприємець (ФОП).
На порушення законодавства до проведення перевірки ФОПом здійснювалась торгівля:
— у незареєстрованій господарській одиниці;
— з використанням найманої праці без офіційного оформлення працівника;
— без видачі розрахункових документів встановленої форми – фіскальних чеків РРО/програмного РРО.
У ході проведення фактичної перевірки податківці надали суб’єкту господарювання фахові роз’яснення з акцентуванням уваги на недоліках в організації ведення бізнесу.
Маємо позитивний результат – ФОП зареєстрував свій господарський об’єкт та програмний РРО, оформив належним чином найманого працівника.
Сьогодення диктує чесні правила ведення бізнесу
Фіскальний чек – дієва зброя проти тіньової економіки.

Хто та в яких випадках подає податкову декларацію про майновий стан і доходи?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01.01.2025 розпочалось декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2024 році.
Нагадуємо, що відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.
Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація):
— отримання окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті, але не звільнених від оподаткування (п.п.168.1.3 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ));
— отримання доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ);
— іноземні доходи (п.п.170.11.1 п.170.11 ст.170 ПКУ);
— для отримання податкової знижки (ст.166 ПКУ).
Зобов’язані подавати Декларацію також:
— фізичні особи, які отримують доходи від підприємницької діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування (ст.177 ПКУ);
— фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність (ст.178 ПКУ);
— іноземці, які за результатами звітного року набули статус резидента України мають відобразити доходи з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи (п.п.170.10.4 п.170.10 ст.170 ПКУ);
— платники податку на доходи фізичних осіб – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду (п.179.3 с.179 ПКУ).

Розрахунки за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного терміналу: чи обов’язково роздруковувати рядки 12 – 17 фіскального чека?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що п. 2 розд. ІІ Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13) встановлено обов’язкові реквізити, які має містити фіскальний чек.
При цьому, Положення № 13 однаково розповсюджує свою дію як на розрахункові документи, що створюються РРО, так і ПРРО.
Відповідно до п. 4 розд. ІІ Положення № 13, рядки 12 – 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків лише з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО, незалежно від його виду (РРО чи ПРРО) або сфери призначення.
Водночас, законодавcтвом не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати РРО/ПРРО та POS-термінали.
При цьому, принципово важливим є факт, що платіжні сервіси також приймають платіжні інструкції користувачів на виконання платіжних операцій, з використанням банківських (платіжних) карток, у межах надання платіжних послуг, як окремого виду господарської діяльності, тa забезпечують розпорядження покупця щодо переказу коштів зі свого рахунку і без використання платіжних терміналів.
Отже, у разі проведення розрахунків за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного терміналу, відсутні обставини, що супроводжують обов’язок друкувати рядки 12 – 17 фіскального чека, а удосконалення програмного забезпечення РРО/ПРРО та/або наявність можливості зазначати такі реквізити методом введення вручну, не призводить до виникнення обов’язку друкувати рядки 12 – 17 фіскального чека при створенні кожного розрахункового документа.

Деклараційна кампанія 2025: граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває Деклараційна кампанія 2025.
За результатами подання податкової декларації про майновий стан і доходи, фізичні особи зобов’язані сплатити податок на доходи фізичних осіб і військовий збір.
Граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік:
— до 01 серпня 2025 року – для громадян та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
— протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) – для фізичних осіб – підприємців та для фізичних осіб – підприємців, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).
Важливо! Якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов’язання вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).
Платник податку – фізична особа, який зобов’язаний подати податкову декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує за кодами бюджетної класифікації:
«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;
«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».
Інформація про реквізити банківських рахунків для сплати податків відповідно до адміністративно-територіального устрою України оприлюднена на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці «Рахунки для сплати платежів» (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv).

В які терміни та за якою формою подається Звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги в іноземній валюті?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Гуманітарна допомога – це цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами з мотивів гуманності отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують допомоги у зв’язку із соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, скрутним фінансовим становищем, введенням воєнного або надзвичайного стану, виникненням надзвичайної ситуації або тяжкою хворобою конкретної фізичної особи, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту (ст. 1 Закону України від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 1192)).
Статтею 2 Закону № 1192 визначено, що законодавство України про гуманітарну допомогу складається з Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (із змінами та доповненнями), Закону № 1192, інших нормативно-правових актів, міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Відносини щодо прийняття, набрання чинності, оскарження в адміністративному порядку, виконання, припинення дії адміністративних актів у сфері отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги регулюються Законом України від 17 лютого 2022 року № 2073-IX «Про адміністративну процедуру» (із змінами т доповненнями) з урахуванням особливостей, встановлених Законом № 1192.
Згідно з частиною другою ст. 11 Закону № 1192 контроль щодо використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням здійснюють відповідні спеціально уповноважені державні органи з питань гуманітарної допомоги та податкові органи.
Пунктом 7 Порядку використання гуманітарної допомоги у вигляді коштів в іноземній валюті з рахунків в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2000 року № 542 (із змінами), встановлено, що отримувач після повного використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти зобов’язаний протягом п’яти робочих днів подати Міністерству соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики) та територіальному органові ДПС за своїм місцезнаходженням звіт про цільове використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти.
Отримувач подає щомісяця до 05 числа Мінсоцполітики та територіальному органові ДПС за своїм місцезнаходженням звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги в іноземній валюті до повного використання всієї суми отриманої гуманітарної допомоги.
Порядок подання звітів встановлюється Мінсоцполітики.
Наказом Мінсоцполітики від 31.07.2020 № 539 «Про затвердження форм звітів про наявність і розподіл гуманітарної допомоги та Інструкції щодо їх заповнення» затверджено:
— форму звіту № 1 «Звіт про наявність і розподіл гуманітарної допомоги» (далі – форма звіту № 1);
— форму звіту № 2 «Зведений звіт про наявність і розподіл гуманітарної допомоги в розрізі отримувачів гуманітарної допомоги» (далі – форма звіту № 2);
— Інструкцію щодо заповнення форми звіту № 1 та форми звіту № 2 (далі – Інструкція).
Відповідно до п. 2 розд. І Інструкції форма звіту № 1 подається отримувачами гуманітарної допомоги та набувачами гуманітарної допомоги – юридичними особами до обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі – місцеві державні адміністрації) відповідного регіону за місцем державної реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги щомісяця до 05 числа місяця, наступного за звітним, наростаючим підсумком окремо по кожному вантажу/коштам, у тому числі в іноземній валюті, визнаним гуманітарною допомогою, до повного розподілу всього обсягу допомоги.
Форма звіту № 2 подається місцевими державними адміністраціями до Мінсоцполітики щомісяця до 20 числа місяця, наступного за звітним, наростаючим підсумком у розрізі отримувачів гуманітарної допомоги відповідного регіону (п. 3 розд. І Інструкції).

Понад 6,5 млн. грн. рентної плати – внесок до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини за видобування природного газу
З початку 2025 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області за видобування природного газу надійшло понад 6,5 млн грн рентної плати.
Звертаємо увагу, що відповідно до угоди про розподіл продукції одна сторона – Україна доручає іншій стороні – інвестору на визначений строк проведення пошуку, розвідки та видобування корисних копалин на визначеній ділянці (ділянках) надр та ведення пов’язаних з угодою робіт, а інвестор зобов’язується виконати доручені роботи за свій рахунок і на свій ризик з наступною компенсацією витрат і отриманням плати (винагороди) у вигляді частини прибуткової продукції (частина перша ст. 4 Закону України «Про угоди про розподіл продукції»).
Під час виконання угоди про розподіл продукції інвестор (оператор) сплачує, зокрема, рентну плату за користування надрами для видобування корисних копалин.
Особливості справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин під час виконання угоди про розподіл продукції передбачено ст. 338 розд. XVIII «Особливості оподаткування платників податків в умовах дії угоди про розподіл продукції» Податкового Кодексу України (далі – ПКУ).
Термін «інвестор» для цілей оподаткування відповідно до розд. XVIII «Особливості оподаткування платників податків в умовах дії угоди про розподіл продукції» ПКУ вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про угоди про розподіл продукції».
Порядок обчислення, ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, умови та порядок її сплати та подання звітності під час виконання угод про розподіл продукції визначаються такими угодами.
Ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин не повинні бути меншими, ніж установлені розд. IX «Рентна плата» ПКУ на момент укладення угоди про розподіл продукції, з урахуванням ст. 340 ПКУ.

Оформлення трудових відносин забезпечує працівнику реалізацію трудових прав
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до ст. 3 Кодексу законів про працю України, законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.
Легальні трудові відносини гарантують вагомі переваги працюючим.
Важливість встановлення факту трудових відносин полягає в тому, що легальна праця створює підстави для реалізації працівником трудових прав, зокрема права на гідну заробітну плату, гарантійні, компенсаційні та інші соціальні виплати, у тому числі виплати, пов’язані із тимчасовою непрацездатністю, нещасним випадком на виробництві чи професійним захворюванням.
Задекларовані трудові відносини та своєчасна і в повному обсязі сплата ПДФО, військового збору і єдиного внеску у воєнний час – це вагома підтримка економіки країни. При цьому, офіційно оформлений працівник сьогодні здійснює свій особистий внесок не тільки у захист своїх трудових прав, а й у зміцнення Збройних сил України.
Водночас, відносини без оформлення регулюються лише особистими правилами роботодавця. Під час неоформлених трудових відносин працівник позбавлений будь-яких гарантій на безпечну працю та соціальні виплати.
Звертаємо увагу, що соціальна відповідальність роботодавця, який має свій бізнес – запорука його високої репутації. Споживачі більше довіряють бізнесу, який опікується працівниками, працює чесно та відкрито.
Своєчасне оформлення трудових відносин – це також запорука фінансової стабільності роботодавця. До того ж, фінансові ризики і наслідки використання незадекларованої праці значно перевищують витрати, які виникають у разі оформлення трудових відносин із працівниками відповідно до законодавства.

Як визначити дату отримання доходу юрособам – платникам єдиного податку при проведенні розрахунків через POS-термінал
Юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи, які здійснюють розрахунки за допомогою POS-терміналів з видачею фіскального (касового) чека, датою отримання доходу визначають дату, зазначену у фіскальному (касовому) чеку.
Таке розʼяснення ДПС надано Міністерством фінансів України.
Разом з тим, Міністерство фінансів України висловило позицію, що для фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку у разі здійснення розрахунків за допомогою POS-терміналів з видачею фіскального (касового) чека, датою отримання доходу з метою його оподаткування є дата, зазначена в фіскальному (касовому) чекові.
Відповідно до позиції Міністерства фінансів, положення Податкового кодексу України (далі – Кодекс) є єдиними для застосування платниками єдиного податку як фізичних особами – підприємцями, так і юридичними особами.
Раніше ДПС дотримувалася позиції, що для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи датою отримання доходу при здійснені розрахунків за товари, роботи, послуги є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій та/або безготівковій) формі.
Тож просимо юридичних осіб – платників єдиного податку врахувати ці зміни при веденні обліку та звітності.
Нагадаємо, що згідно з пп. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу доходом юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Кодексу.

Понад 3,8 млрд. грн. ПДФО – надходження від платників до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
У січні – лютому 2025 року від платників Дніпропетровської області до місцевих бюджетів надійшло понад 3 870,0 млн грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Як зауважила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька це на понад 631,7 млн грн, або на 19,5 відс. більше ніж у січні – лютому минулого року .
Очільниця податкової служби регіону висловила вдячність платникам за сумлінне виконання своїх податкових зобов’язань та нагадала, що у рамках виконання Національної стратегії доходів до 2030 року ДПС впроваджує заходи з підвищення ефективності та прозорості податкового адміністрування.
Складовою реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року є експериментальний проєкт щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками), який відбувається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854.
Метою реалізації експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) є впровадження в організацію та діяльність ДПС міжнародних підходів до управління, які ґрунтуються на управлінні податковими ризиками, щодо підвищення рівня дотримання платниками податків своїх податкових обов’язків.

Яким чином громадянин може отримати інформацію про наявність (відсутність) у нього податкового боргу?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Доступ до інформації про податковий борг мають платники податку, в тому числі фізичні особи – громадяни, які не є суб’єктом господарювання, та які є користувачами:
► Електронного кабінету:
меню «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів,
меню «Вхідні/вихідні документи» містить направлені платнику інформаційні повідомлення про податковий борг (заборгованість) із наданням реквізитів сплати;
► мобільного застосунку «Моя податкова»:
розділ «Стан розрахунків з бюджетом» та розділ «Мої дані» надає доступ до інформації про стан розрахунків з бюджетом,
розділ «Повідомлення» містить інформаційні повідомлення про наявність податкового боргу та повідомлень про наявність узгодженого податкового зобов’язання.

Джерело

Новости Кривого Рога