Для підприємців Кривого Рогу – актуальні новини від ГУ ДПС у Дніпропетровській області — 14 04 25

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує на сайті Весь Кривий Ріг щодо податкового законодавства станом на 14-те квітня. Моніторинг щотижневих важливих новацій у законодавстві, підготовлений Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області

Гаряча лінія мобілізованим та демобілізованим в ДПС Дніпропетровщини

Руслан Кравченко: ДПС пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків
ДПС пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків після демобілізації. Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.
«Сьогодні на захист країни стало чимало фізичних осіб – підприємців. Тим, хто на війні, звичайно, не до податкових питань. Мобілізовані ФОП, які не подали заяву до податкової, продовжують щомісяця отримувати податкові нарахування. І нерідко стають боржниками», – зазначив він.
Діюче законодавство передбачає, що мобілізовані ФОП звільняються від сплати та подання звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору на весь період служби. Для цього після демобілізації вони мають подати до податкової заяву та копію військового квитка або іншого документа про призов. На це відводиться лише 10 днів. Але всі чудово розуміють, що вкластися в такі строки вкрай важко.
«ДПС пропонує збільшити цей термін до 180 днів. Цього часу має бути достатньо, щоб наші захисники після демобілізації – особливо якщо потрібне лікування – змогли без зайвого стресу й поспіху зібрати та подати всі необхідні документи», – додав Голова ДПС.
Пропонується також чітко передбачити: авансові внески з єдиного податку та військового збору не нараховуються мобілізованому ФОП починаючи з місяця, в якому податковою отримано інформацію, про мобілізацію до місяця демобілізації.
Податки і штрафи, нараховані за цей період, мають бути скасовані.
Якщо мобілізований ФОП не встиг виконати податкові обов’язки у визначені терміни чи не подав заяву – він може бути звільнений від відповідальності, якщо зробить це протягом 180 днів після скасування воєнного стану.
Разом з тим, податкові зобов’язання за період служби нараховуються в повному обсязі, якщо самозайнята особа не подала заяву та не скористалася правом на звільнення.
«Такі пропозиції суттєво покращать умови для мобілізованих ФОП. Вже опрацьовуємо їх разом із Мінфіном. Термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків має бути збільшений. Це моя принципова позиція. Сподіваюсь, її підтримають усі, від кого залежить ухвалення рішення», – сказав Руслан Кравченко.
Поки не врегульовано питання на законодавчому рівні ДПС вже запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів. Створили в регіонах робочі групи, які надаватимуть консультації. Регіони отримали переліки ФОП, яким нараховуються податки, але ймовірно вони не можуть виконувати свої податкові обов’язки. По кожному такому кейсу працюють окремо. Проводиться інвентаризація листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації.

Деклараційна кампанія 2025: своєчасно задекларуйте доходи, отримані у 2024 році!
Нагадуємо, що триває Деклараційна кампанія 2025.
Громадяни, які отримали у минулому році доходи, що підлягають декларуванню; фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2024 рік до 01 травня 2025 року.

До уваги фізичних осіб – власників житлової нерухомості!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що власники нерухомості, яка перевищує визначені законом обсяги, зобов’язані сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок).
Податок необхідно сплатити власникам:
— квартир площею понад 60 кв. м;
— будинків площею понад 120 кв. м;
— інших різних типів житла, в тому числі їх часток, які мають площу понад 180 кв. метрів.
Ставку податку визначає місцева влада. При цьому обовʼязково має врахувати тип житла та розташування.
У 2025 році податок сплачується за звітний 2024 рік.
Розмір ставки податку не може перевищувати 1,5 % розміру мінімальної зарплати за 1 квадратний метр, яка на 1 січня 2024 року становила 7100 гривень. Отже, максимальний розмір ставки – з 106,5 грн за 1 квадратний метр.
Як це виглядатиме на практиці?
Наприклад: Ви — власник квартири площею 65 кв. метрів.
Ставка податку — 1,5 % (7 100 гривень х 1,5 відсотка = 106,5 гривень).
Оподатковувана площа – 5 кв. метрів (65 кв. метрів – 60 кв. метрів)
Сума податку: 5 кв. метрів х 106,50 гривень = 532,50 гривні.
До 1 липня кожен, хто має сплатити цей податок, отримає відповідне повідомлення з чіткими розрахунками.
Куди? В Електронний кабінет або рекомендованим листом.
Аби не отримати штраф, сплачуйте цей податок вчасно! З моменту отримання повідомлення на це є 60 днів.
Від сплати податку звільнені:
— власники житлової нерухомості, сумарна площа якої не перевищує встановлених норм;
— власники, чия нерухомість знаходиться на окупованих територіях, пошкоджена чи в зоні активних бойових дій.
Обʼєкти нерухомості, за які також не доведеться сплачувати:
— дитячі будинки сімейного типу;
— житло, яке належить дітям – сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування та дітям з інвалідністю, які виховуються одинокими матерями чи батьками, але не більше одного такого об’єкта на дитину;
— житлова нерухомість – власність громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємств;
— об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей, тощо.

Чи є об’єктом оподаткування військовим збором сума коштів, видана на відрядження або під звіт, яка надміру витрачена та не повернута в установлені законодавством терміни?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 «Інші перехідні положення» розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору з доходів платників збору, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, здійснюються в порядку, встановленому розд. IV ПКУ, з урахуванням особливостей, визначених підрозд. 1 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, за ставками, визначеними п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (зокрема, 5 відс. від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1 п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Згідно з п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 розд. ІV ПКУ, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, визначених п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, є доходи, визначені ст. 163 розд. ІV ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Так, п. 163.1 ст. 163 розд. ІV ПКУ передбачено, що об’єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включаються доходи, перелік яких визначено підпунктами 164.2.1 – 164.2.18 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Згідно з п.п. 164.2.11 п. 164.2 ст. 164 розд. ІV ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 розд. ІV ПКУ.
Таким чином, сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 розд. ІV ПКУ, підлягає оподаткуванню військовим збором.

За яких обставин може бути застосовано адміністративний арешт майна платника податків?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 94.1 ст. 94 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) адміністративний арешт майна платника податків (далі – арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом.
Нормами п. 94.2 ст. 94 ПКУ передбачено, що арешт майна може бути застосовано, якщо з’ясовується одна з таких обставин:
— платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;
— фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
— платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
— відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
— відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов’язковою відповідно до ПКУ, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
— платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;
— платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу;
— платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог ПКУ інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки);
— нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки.

використовуються в електронних сигаретах, ліцензіатів та місць обігу пального» та із урахуванням п. 3 розд. ХІІІ «Перехідні положення» Закону України від 18 червня 2024

Деклараційна кампанія 2025: нагадування про граничні строки подання податкової декларації про майновий стан і доходи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває Деклараційна кампанія 2025.
Податковим кодексом України (далі – Кодекс) передбачено, що податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) подається:
— до 01 травня року, наступного за звітним* – фізичними особами, фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність;
— протягом 20 календарних днів місяця, наступного за календарним місяцем, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням* – фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) у разі припинення підприємницької діяльності;
— не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду – резидентами, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання;
— до 31 грудня (включно) року, наступного за звітним – фізичними особами, у яких є право на податкову знижку.
* Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 Кодексу).
Важливо! За умови якщо у платника податку відсутні підтверджуючі документи щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел і суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлені згідно зі ст. 13 Кодексу, то відповідно до п. п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним.

УВАГА! ШАХРАЇ!
До Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надходять повідомлення про телефонні дзвінки суб’єктам господарювання від невідомих осіб, які представляються керівниками державних податкових інспекцій податкової служби області та вимагають грошові кошти, чим дискредитують працівників податкової служби, негативно впливають на їх ділову репутацію та честь.
Наголошуємо, що посадові особи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) діють виключно у рамках законодавства та не мають жодного відношення до таких дзвінків.
Звертаємось до платників податків бути обачними, не піддаватися на провокації. У разі виникнення вказаних ситуацій, вчинення протиправних дій від імені працівників ГУ ДПС, просимо негайно звертатись до Національної поліції за номером телефону 102.

За якими кодами класифікації доходів бюджету сплачується військовий збір?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями військовий збір сплачується (перераховується) платниками за кодами класифікації доходів бюджету:
11011000 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), фізичними особами – підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування)» (для податкових агентів);
11011600 – Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ» (для податкових агентів).
Відповідно до п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ ставка військового збору становить для для військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань – 1,5 відс. з доходу, одержаного у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, які здійснюються відповідно до законодавства України (за винятком доходів, які звільняються від оподаткування військовим збором відповідно до п.п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ);
11011700 – «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами – підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування» (для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку І, ІІ, ІІІ та ІV груп);
11011800 – «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)»;
11011001 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, фізичними особами – підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування.

Роботодавці мають дотримуватися трудового законодавства
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наймати працівників можуть юридичні особи, фізичні особи – підприємці, а також фізичні особи, які беруть на роботу, наприклад, кухарів, нянь, водіїв. При цьому всі вони стають роботодавцями і мають дотримуватися трудового законодавства.
Часто роботодавці укладають з працівниками цивільно – правові угоди, а не трудові договори.
Наголошуємо, що у відносинах працівник – роботодавець має укладатися трудовий договір.
Цивільно – правова угода про надання послуг укладається в разі співпраці з незалежним підрядником або особою, яка забезпечує себе роботою самостійно, тобто займається підприємництвом, бізнесом.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
— укладення трудового договору;
— оформлення наказу про прийняття на роботу;
— повідомлення Державної податкової служби.

Щодо сплати військового збору ФОПами – платники єдиного податку першої та другої груп за певних умов
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з положеннями п.п. 1.12 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації, зокрема, мають право не сплачувати військовий збір за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію.
Дати початку та завершення активних бойових дій, виникнення та припинення можливості бойових дій або початку та завершення тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (далі – Перелік територій), затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 № 376.
При цьому, право не сплачувати військовий збір, надане платникам єдиного податку першої та другої груп п.п. 1.12 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, не розповсюджується на новостворених фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої та другої груп, які зареєструвалися на території бойових дій або на тимчасово окупованих територіях України вже після дати початку бойових дій або тимчасової окупації, визначених Переліком територій.

Надходження від платників Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів зросли на понад 28 відсотків
Збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) від платників Дніпропетровщини у січні – березні 2025 року склав 27 146,2 млн грн, що на 5 958,8 млн грн, або на 28,1 відс., більше ніж за підсумками відповідного періоду 2024 року.
До державного бюджету у першому кварталі 2025 року від платників надійшло 16 443,9 млн гривень. Це на 4 472,3 млн грн, або на 37,4 відс., більше ніж у минулорічному аналогічному періоді.
Місцеві бюджети Дніпропетровської області протягом січня – березня поточного року отримали 10 702,3 млн гривень. Надходження виросли порівняно з січнем – березнем 2024 року на 1 486,5 млн гривень. Темп росту – 116,1 відсотки.
Державні цільові фонди упродовж січня – березня 2025 року платники Дніпропетровщини поповнили єдиним внеском на 10 142,5 млн гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 2 229,3 млн грн, або на 28,2 відсотків.
Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.
Керівник обласного податкового відомства подякувала платникам за роботу і сумлінне виконання податкових обов’язків.

Податок на нерухоме майно: юридичні і фізичні особи забезпечили позитивну динаміку надходжень до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
Впродовж двох місяців 2025 року юридичні особи спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 135,3 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що у порівнянні з січнем – лютим 2024 року на понад 6,3 млн грн, або майже на 5,0 відс. більше. Фізичними особами – платниками податку на нерухоме майно поповнено місцеві бюджети Дніпропетровської області майже на 48,0 млн гривень. Надходження виросли порівняно з січнем – лютим минулого року на понад 5,9 млн грн, темп росту – 14 відсотків..
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

ДПС отримала новий інструмент контролю за онлайн-продажами
Заходи податкового контролю поповнились новим інструментом. Відтепер ДПС на постійній основі ідентифікує громадян та платників податків, які здійснюють продаж товарів через мережу Інтернет та отримують грошові перекази за нього.
З 1 березня поточного року ДПС отримує із Системи обліку даних РРО інформацію щодо:
— громадян, які систематично отримують кошти на власні рахунки за продані товари, тобто фактично займаються підприємницькою діяльністю без державної реєстрації;
— фізичних осіб – підприємців, які також отримують кошти на свої рахунки, при цьому не мають зареєстрованих РРО/ПРРО, таким чином порушуючи вимоги в частині порядку проведення розрахунків, тощо.
ДПС насамперед націлена на профілактику та упередження порушень, які можуть виникати у платників податків та громадян через хибну організацію господарських операцій, та не має на меті лише застосування фінансових (штрафних) санкцій.
Лише за перші 20 днів березня ДПС ідентифікувала десятки тисяч платників податків і громадян, які систематично отримують кошти на власні рахунки. В окремих випадках кількість переказів на одну особу досягає сотень транзакцій, при цьому відсутня державна реєстрація або використання РРО/ПРРО.
Державна податкова служба закликає громадян та підприємців, які здійснюють продаж товарів через Інтернет:
— офіційно зареєструватися як суб’єкт господарювання;
— здійснювати розрахунки через належним чином зареєстровані РРО/ПРРО;
— дотримуватися податкового законодавства, щоб уникнути фінансової та адміністративної відповідальності у майбутньому.

До уваги роботодавців!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями затверджені форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок).
Відповідно до п.п. 1 п. 4 розд. IV Порядку загальна частина додатка 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (далі – додаток 4ДФ) до Розрахунку містить інформацію про реквізити, де, зокрема:
— у рядку 01 відмічається відповідна клітинка «Звітний», «Звітний новий» чи «Уточнюючий» залежно від того, який Розрахунок подається;
— у рядку 04 навпроти напису «Працювало за трудовими договорами» проставляється кількість працівників, що працюють за трудовими договорами (контрактами) у звітному періоді, по яких здійснюється нараховування доходу за ознакою «101»;
— у рядку 05 навпроти напису «Працювало за цивільно-правовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за цивільно-правовими договорами у звітному періоді, за якими здійснюється нараховування доходу за ознакою доходу «102».
Згідно з п. 3 розд. V Порядку поданим і прийнятим до граничного строку подання вважається Розрахунок, який прийнятий контролюючим органом та пройшов всі контролі, у тому числі під час завантаження до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб, залишається чинним під час прийняття контролюючим органом наступного Розрахунку за такий звітний (податковий) період.
На підставі такого Розрахунку здійснюється коригування необхідних реквізитів та показників як у межах звітного (податкового) періоду, так і поза його межами.
Розрахунок, сформований для виправлення помилок за звітний (податковий) та за попередній періоди, не має містити інших додатків крім тих, у яких проводиться коригування.
У разі необхідності проведення коригувань Розрахунку з типом «Звітний» до закінчення строку його подання подається Розрахунок з типом «Звітний новий» (п. 4 розд. V Порядку).
Розрахунок з типом «Уточнюючий» подається після закінчення строку подання розрахунку з типом «Звітний» та/або «Звітний новий». «Уточнюючий» Розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди (п. 6 розд. V Порядку).
Порядок заповнення «Звітного нового» та «Уточнюючого» Розрахунків при коригуванні сум податку на доходи фізичних осіб, військового збору є однаковим. Розрахунки «Звітний новий» та «Уточнюючий» подаються на підставі інформації з раніше поданих Розрахунків і містять інформацію лише за рядками з реквізитами або сумами нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до платника (п. 7 розд. V Порядку).
При цьому, для проведення коригувань платнику податків необхідно сформувати та подати Розрахунок з типом «Звітний новий» або «Уточнюючий», який має містити обов’язкові реквізити, визначені в рядках 01 – 05 та у рядку 031 для платників єдиного внеску, а також інформацію про додатки, у яких буде проводитись коригування, що визначені в рядку 06 цього Розрахунку. При цьому додатки, інформація щодо яких не коригується, у рядку 06 не вказуються та відповідно не подаються (п. 9 розд. V Порядку).

За яких умов можлива реалізація алкогольних напоїв кінцевому споживачу з доставкою, у т. ч. сторонньою кур’єрською службою?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що реалізація алкогольних напоїв кінцевому споживачу з доставкою, у т. ч. сторонньою кур’єрською службою можлива:
► у разі внесення плати кінцевим споживачем за отримані алкогольні напої кур’єрській службі за наступних умов:
— наявності ліцензій на право оптової торгівлі алкогольними напоями у продавця та ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями у кур’єрської служби;
— наявності у кур’єрської служби місця здійснення роздрібної торгівлі (приміщення торговельною площею не менше 20 кв. метрів), яке обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій;
— забезпечення дотримання вимог ст. 71 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817);
► у разі внесення плати кінцевим споживачем за отримані алкогольні напої продавцю за таких умов:
— наявності ліцензії на роздрібну торгівлю у безпосереднього продавця алкогольних напоїв;
— наявності у продавця місця здійснення роздрібної торгівлі (приміщення торговельною площею не менше 20 кв. метрів), яке обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій;
— забезпечення дотримання вимог ст. 71 Закону № 3817.

Комунікації з платниками податків Лозуватської ТГ за «круглим столом»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) інформує.
Фахівцями Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено засідання «круглого столу» з платниками податків Лозуватської ТГ щодо змін в оподаткуванні та актуальних питань податкового законодавства.
Розповіли про реформування Державної податкової служби України в рамках інформаційної кампанії — Національної стратегії доходів до 2030 року та системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризики).
Проінформували щодо обов’язку подання декларації про майновий стан і доходи до 01 травня 2025 року за наслідками 2024 року; щодо легалізації трудових відносин, згідно чинного законодавства, як запоруки стабільного майбутнього; щодо роботи сервісу «Пульс», який приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання відносно неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби та інше.
Нагадали про обов’язок застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних РРО та відповідальності за порушення у сфері РРО.
Для комунікації з громадськістю податковою службою запроваджено Комунікаційну податкову платформу електронна скринька платформи за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Під час засідання надали відповіді на запитання, які цікавили платників податків Лозуватської громади.
Працюємо сумлінно – зміцнюєм державу!

Засідання міської робочої підгрупи у виконкомі Криворізької міської ради
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький регіон) повідомляє.
У виконкомі Криворізької міської ради відбулось засідання міської робочої підгрупи за участі фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань справляння плати за землю.
На засіданні обговорили виконання показників доходів бюджету Криворізької міської громади з справляння плати за землю, орендної плати та мобілізацію додаткових надходжень до бюджету міста.
Розглянули заходи щодо виявлення земельних ділянок, які використовуються без правовстановлюючих документів або використовуються не за цільовим призначенням. Прийняли відповідні рішення щодо визначення механізмів вирішення проблемних питань по надходженню коштів до бюджету міста.

Проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) інформує.
В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо актуальних питань податкового законодавства.
Платники запитували щодо декларування доходів та подання декларації про майновий стан і доходи, особливості податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, реєстрацію РРО/ПРРО, офіційне оформлення працівників та інше.
На всі поставлені питання в ході сеансу «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

Коментар щодо права на податков знижку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) повідомляє.
Начальник Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Познякова надала коментар представникам медіа щодо термінів подачі декларації про майновий стан і доходи.
За витратами, понесеними у 2024 році, фізичні особи – платники податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які не є суб’єктами господарювання, мають право на податкову знижку. Для цього необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи по 31 грудня 2025 року (включно).
Податкова знижка – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника ПДФО – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс).
Сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшену з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, крім випадку, визначеного п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу (п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 Кодексу).
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
Сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, у разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п.п. 166.3.10 п. 166.3 ст. 166 Кодексу, розраховується окремо від інших витрат та не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу (п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу).
Якщо платник ПДФО до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Джерело

Новости Кривого Рога