Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує на сайті Весь Кривий Ріг щодо податкового законодавства станом на 18-те квітня. Моніторинг щотижневих важливих новацій у законодавстві, підготовлений Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області
ДПС не штрафує за продаж особистих речей на Інтернет-майданчиках
Інформація, поширена низкою медіа про те, що податкова нібито почала штрафувати продавців з OLX, Promua, соцмереж та інших платформ і автоматично відстежує всі грошові перекази на рахунки осіб, навіть якщо вони продають онлайн особисті речі, не відповідає дійсності.
Наголошуємо:
— продаж індивідуального майна (особистих речей) не розцінюється як підстава для фінансової або адміністративної відповідальності за порушення вимог чинного податкового законодавства;
— лише систематичний продаж та одночасно однорідний асортимент товарів має ознаки підприємницької (господарської) діяльності. Це не стосується реалізації індивідуального майна (особистих речей) громадянами за допомогою таких електронних торговельних платформ як OLX, Prom та будь-яких соцмереж;
— посилення контролю за інтернет-продажами здійснюється, щоб запобігти зловживанням та ухиленню від сплати податків саме в сфері підприємницької діяльності.
ДПС вкотре закликає суб’єктів господарювання, які залишаються в «тіні», привести свою діяльність у відповідність до вимог законодавства самостійно та добровільно:
— офіційно зареєструватися як суб’єкт господарювання;
— здійснювати розрахунки через належним чином зареєстровані РРО/ПРРО;
— дотримуватися податкового законодавства, щоб уникнути фінансової та адміністративної відповідальності у майбутньому.
Руслан Кравченко: Надходження військового збору за перший квартал цього року перевищили 34 млрд гривень
У першому кварталі 2025 року надходження до бюджету військового збору становлять 34,1 млрд гривень. Про це розповів Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.
«Це в 3,7 раза більше, ніж за цей же період минулого року. У січні – березні минулого року платники податків сплатили до бюджету майже 9,3 млрд гривень», – додав Руслан Кравченко.
Найбільше сплачено:
м. Київ – 11,3 млрд грн,
Дніпропетровська область – 3,9 млрд грн,
Львівська область – 2,5 млрд грн,
Харківська область – 2,2 млрд гривень.
«Вдячний всім платникам податків за свідому позицію. Це ресурс, який йде на підтримку наших військових, безпеку та перемогу України», – наголосив Голова ДПС.
Нагадуємо!
Військовий збір сплачують усі категорії платників податків.
Ставки військового збору:
ФОПи першої, другої та четвертої груп – 10 % від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року (у 2025 році розмір щомісячного авансового внеску – 800 грн).
Платники єдиного податку третьої групи (крім е-резидентів) – 1 % від отриманого доходу щоквартально.
Підприємці на загальній системі оподаткування – 5 % від чистого річного оподатковуваного доходу.
З найманих працівників – 5 % від нарахованої заробітної плати.
Військовослужбовці та працівники ЗСУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, ГУР, Нацгвардії, Держприкордонслужби, Управління державної охорони України, Держспецзв’язку, Державної спеціальної служби транспорту України – 1,5 відсотка з доходу, одержаного у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, які здійснюються відповідно до законодавства України (за винятком доходів, які звільняються від оподаткування військовим збором відповідно до підпункту 1.7 пункту 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України).
Звільнені від сплати військового збору:
ФОПи першої та другої груп, податкові адреси яких знаходяться на окупованих територіях або територіях, на яких ведуться бойові дії,
ФОПи першої та другої груп, які працюють без найманих працівників, – на час відпустки (протягом одного календарного місяця щорічно) та у разі хвороби, яка триває більше 30 днів.
З 1 грудня 2024 року ставка військового збору збільшена до 5 % відповідно до Закону України № 4015-ІХ від 10 жовтня 2024 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану».
Як отримати податкову знижку?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що право громадян скористатися податковою знижкою передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.
Так, з 01 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року.
Для отримання податкової знижки платник податків подає податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До такої декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також пред’являє паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) через Електронний кабінет.
Деклараційна кампанія 2025
Подати податкову декларацію про майновий стан і доходи можна декількома способами:
— особисто або уповноваженою особою;
— поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;
— в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Задекларована праця забезпечує найманим працівникам трудові і соціальні права
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області наголошує, що працювати за трудовим договором – вигідно!
Трудове законодавство гарантує найманому працівнику здорові та безпечні умови праці, оплачувані відпустки і лікарняні. Такий працівник у разі нещасного випадку на роботі отримає допомогу; якщо у оформленого працівника є малолітні діти, то такий працівник має право на пільги. Всього цього позбавлені незадекларовані працівники.
З моменту укладення трудового договору фізична особа є найманим працівником, який має трудові права й соціальні гарантії.
Роботодавець зобов’язаний:
перевіряти умови на робочих місцях,
надавати спецодяг і взуття, засоби індивідуального захисту,
організовувати навчання з охорони праці та медичні огляди.
Якщо ж умови праці шкідливі, найманий працівник отримуєте додаткову відпустку, підвищену оплату, ранній вихід на пенсію та інші пільги.
Хто надає консультації, що стосуються заповнення роботодавцями – платниками єдиного внеску додатків Д1, Д2, Д3, Д5 та Д6 у складі Розрахунку
Якщо питання стосується заповнення персональних відомостей про працівників у додатках Д1–Д6 – доцільно звертатися до Пенсійного фонду України.
Пенсійний фонд України (ПФУ) веде Реєстр застрахованих осіб і здійснює контроль за достовірністю персональних даних, які туди потрапляють.
Відомості з додатків Д1, Д2, Д3, Д5 та Д6 — це персоніфіковані дані про застрахованих осіб, тож саме ПФУ надає консультації щодо їх правильного заповнення.
Якщо питання стосується загального нарахування, сплати або подання Розрахунку − звертайтесь до Державної податкової служби України.
ДПС здійснює контроль за:
— обліком єдиного внеску в розрізі страхувальників (роботодавців);
— правильністю нарахування і сплати ЄСВ в цілому.
Довідково: Правила нарахування, сплати та обліку єдиного соціального внеску визначає Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі − Закон № 2464).
Щоб забезпечити облік як роботодавців (страхувальників), так і працівників (застрахованих осіб), створено Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його завдання − збір, накопичення, зберігання та автоматизована обробка інформації:
— про сплату єдиного внеску;
— про право застрахованих осіб на отримання соціальних виплат;
— про нарахування і облік таких виплат.
Державний реєстр складається з двох частин:
1. Реєстр страхувальників − це база даних про роботодавців, які зобов’язані сплачувати єдиний внесок.
2. Реєстр застрахованих осіб − це база даних про фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.
Роботодавець (страхувальник) − це особа, яка відповідно до законодавства повинна сплачувати єдиний внесок.
Застрахована особа − це фізична особа, яка підлягає загальнообов’язковому соціальному страхуванню і за яку сплачують (або сплачували) внесок.
*Контакт-центр Державної податкової служби України надає консультації платникам податків, роз’яснення з питань податкового законодавства та допомогу у вирішенні питань, пов’язаних із податками. Загальна кількість звернень, що надійшла у минулому році сягнула цифри 1 062 448.
Як звернутися? Гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні). Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.. Особистий кабінет: Через електронний кабінет платника податків.
Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.
Про зменшення податкового кредиту покупцем, якщо продавець відмовляється надіслати йому РК до ПН
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що постачальник має право зменшити суму податкових зобов’язань з ПДВ лише після реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної.
Підпунктом 4 п. 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (із змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (далі – Порядок № 21), передбачено, що у рядку 15 податкової декларації з податку на додану вартість (далі – податкова декларація) відображається коригування податкового кредиту згідно з п.п. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у випадку повернення товару/послуги або суми попередньої оплати за відсутності реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН. При заповненні рядка 15 обов’язковим є подання (Д1) «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН, про коригування податкових зобов’язань за операціями з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)» (далі – Додаток 1).
Формою Додатку 1 передбачено, що у разі коригування податкового кредиту згідно зі ст. 192 ПКУ платнику податку слід заповнювати таблицю 2.2 розд. ІІ додатку «Відомості про коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V ПКУ», яка заповнюється в розрізі контрагентів. Коригування податкового кредиту згідно з п.п. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192 ПКУ у випадку повернення товару/послуги або суми попередньої оплати за відсутності реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН на підставі іншого документа зазначається у графі 3.4 таблиці 2.2 додатку 1.
Отже, якщо продавець не направив покупцю розрахунок коригування, яким передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг їх постачальнику, для його реєстрації в ЄРПН, зменшення податкового кредиту покупцем здійснюється на підставі бухгалтерської довідки з відображенням про таке коригування у рядку 15 розд. ІІ податкової декларації з податку на додану вартість (є обов’язковим заповнення таблиці 2.2 додатка 1 до Декларації).
Важливо: у разі ненадання платником ПДВ – продавцем розрахунку коригування, який передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг, доцільним є подання платником податку – покупцем до податкової декларації заяви із скаргою на такого продавця та копій документів, передбачених п. 201.10 ст. 201 ПКУ.
Яка передбачена відповідальність у разі видачі фіскального чеку, в якому відсутні обов’язкові реквізити, в тому числі акцизний податок?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що документ не є розрахунковим у разі відсутності в ньому хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення.
За рішенням контролюючих органів до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
за порушення вчинене вперше – 100 відс. суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та проведенні азартних ігор з порушеннями;
за кожне наступне вчинене порушення – 150 відс. суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та проведенні азартних ігор з порушеннями.
При цьому, за наведене порушення до фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім, зокрема, підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів) або надають послуги, фінансова відповідальність застосовується у таких розмірах:
25 відс. вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
50 відс. вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
Також, за зазначені порушення посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, притягуються до адміністративної відповідальності.
Майже на 26 відсотків збільшились надходження ПДФО до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини
Упродовж січня – березня 2025 року платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд державного бюджету податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) на понад 2 616,2 млн гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження виросли на понад 536,4 млн грн, або на 25,8 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.
Очільниця податкової служби регіону зауважила, що платники Дніпропетровщини демонструють достатньо високий рівень відповідальності у питаннях сплати податків та подякувала їм за своєчасне виконання своїх податкових зобов’язань.
Теодозія Чернецька нагадала, що у рамках впровадження Національної стратегії доходів, яка визначає шляхи реформування податкової системи, одним з ключових кроків є підвищення добровільного дотримання платниками податкового законодавства. З цією метою запроваджено експериментальний проєкт щодо системи управління податковими ризиками.
«Сьогодні податкова максимально відкрита до діалогу. Комунікації з суб’єктами господарювання на постійній основі сприяють оперативному вирішенню нагальних питань, що виникають у роботі бізнесу. Це в свою чергу підвищує рівень обізнаності платників у законодавчих нормах. Як результат – це прогнозована позитивна динаміка наповнення бюджетів», – зазначила керівник обласної податкової.
Майже 1,7 млрд грн плати за землю – надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини з початку року
У січні – березні поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники плати за землю спрямували майже 1 698,0 млн гривень. Порівняно з відповідним періодом 2024 року це майже на 123,5 млн грн, або на 7,8 відс. більше.
Нагадуємо, що юридичні особи – платники плати за землю самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Довідково: 21.04.2025 – останній день подання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за березень 2025 року у разі не подання податкової декларації на 2025 рік.
Чи зобов’язані суб’єкти господарювання застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
Пунктом 6 ст. 9 Закону № 265 визначено, що РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами – підприємцями), які не застосовують РРО та/або ПРРО відповідно до Податкового кодексу України.
Згідно з п. 3 частини першої ст. 1 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» із змінами та доповненнями безготівкові розрахунки – перерахування коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів, а також перерахування надавачами платіжних послуг коштів, внесених платниками готівкою, на рахунки отримувачів.
Підпунктом 8 п. 6 глави І Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року № 163 (із змінами), визначено, що надавач платіжних послуг – надавач платіжних послуг, у якому відкритий рахунок платника/отримувача/стягувача для виконання платіжних операцій. До надавачів платіжних послуг належать банки та небанківські надавачі платіжних послуг.
Відповідно до п. 12 ст. 9 Закону № 265 РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).
Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО або ПРРО є обов’язковим.
При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО або ПРРО не застосовується.
Коли треба укладати трудовий договір?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що трудові відносини роботодавця з найманим працівником необхідно оформити відповідно до законодавства.
Часто роботодавці укладають з працівниками цивільно-правові угоди, а не трудові договори. Це не відповідає нормам законодавства про працю. У відносинах працівник – роботодавець завжди укладається трудовий договір!
Цивільно-правова угода укладається у разі співпраці з незалежним підрядником або особою, яка забезпечує себе роботою самостійно, тобто особою, яка займається підприємницькою діяльністю.
Як правило, особа є працівником, якщо роботодавець:
— призначає таку особу на посаду з певними обов’язками, визначає режим роботи та робочий час;
— контролює, як, коли і де особа виконує роботу;
— сплачує фіксовану погодинну, щотижневу або місячну зарплату;
— платить за процес праці, а не за її результат;
— надає матеріали та обладнання для виконання роботи;
— надає вихідні дні та оплачувані відпустки тощо.
Нагадуємо, що порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
— укладення трудового договору;
— оформлення наказу про прийняття на роботу;
— повідомлення Державної податкової служби.
У першому кварталі до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 4,7 млрд грн ПДВ – надходження зросли на понад 29 відсотків
Протягом першого кварталу поточного року від платників Дніпропетровщини до загального фонду державного бюджету надійшло понад 4 786,9 млн грн податку на додану вартість (ПДВ). Надходження виросли у порівнянні з першим кварталом 2024 року на понад 1 088,3 млн грн, темп росту складає 129,4 відсотки.
Очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька висловила вдячність платникам за своєчасно сплачені податки.
Керівник обласної податкової служби звернула увагу, що на Дніпропетровщині працює консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (консультаційний центр).
У такому центрі суб’єкти господарювання можуть отримати роз’яснення щодо підстав, які стали причиною для включення платника ПДВ до переліку ризикових, алгоритму роботи Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків та показників позитивної податкової історії тощо.
Нагадуємо, що до консультаційного центру платники можуть звернутись за номерами телефонів: (056) 374 31 09, (098) 227 87 66, (066) 982 19 13.
Запитання-відповіді під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) інформує.
В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань податкового законодавства.
Платники запитували про декларування своїх доходів отриманих протягом 2024 року, щодо податкового обов’язку мобілізованих самозайнятих осіб, особливості податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, , офіційне оформлення працівників та інше.
На всі поставлені питання в ході сеансу «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.
2.Погашення податкового боргу обговорювалось під час засідання міської ради
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький регіон) повідомляє.
Днями, у виконкомі Криворізької міської ради проведено засідання робочої групи за участю фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо виконання планових показників бюджету Криворізької міської територіальної громади та скорочення податкового боргу до місцевого бюджету.
На засіданні робочої групи були запрошені суб’єкти господарювання у яких наявний борг перед місцевим бюджетом та з якими обговорювались проблемні питання пов’язані зі сплатою боргу.
Присутні погодились на необхідності проведення спільних заходів задля співпраці та ефективного здійснення функцій держави.
3.Коментар щодо легалізації найманої праці та переваг офіційного оформлення трудових відносин
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) повідомляє.
Начальник Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Познякова надала інтерв’ю представникам медіа щодо офіційного оформлення трудових відносин.
Трудовий договір – це документ, який регулює відносини між працівником і роботодавцем. Він визначає права і обов’язки обох сторін, умови праці, заробітну плату, термін дії, порядок зміни і розірвання.
Важливою особливістю сучасного трудового законодавства України є оптимальне поєднання законодавчого і договірного регулювання трудових відносин. Трудовий договір відповідає національним умовам і забезпечує належну безпеку і гнучкість, дозволяючи враховувати реалії ринку праці. Він є способом досягнення згоди між його сторонами. Іншими словами, трудовий договір є засобом гармонізації трудових правовідносин. Оскільки за допомогою трудового договору досягається стабільність трудових правовідносин.
Акцентуємо увагу, що з моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
— гідні та безпечні умови праці;
— нормований робочий час;
— оплачувані та неоплачувані відпустки;
— регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
— можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
— захист від незаконного звільнення;
— страхові виплати в разі непрацездатності;
— пільги для неповнолітніх;
— додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
— захист прав тощо.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
— укладення трудового договору;
— оформлення наказу про прийняття на роботу;
— повідомлення Державної податкової служби.
Наголошуємо, що роботодавцям необхідно переглянути стан оформлення трудових відносин і відповідно до вимог чинного законодавства про працю офіційно укласти з найманими працівниками трудові договори.
Офіційне оформлення трудових відносин – це легальне ведення бізнесу та запорука фінансової стабільності. До того ж, фінансові ризики і наслідки використання незадекларованої праці значно перевищують витрати, які виникають у разі оформлення трудових відносин із працівниками відповідно до законодавства.
Роз’яснення податкового законодавства платникам Криворіжжя під час семінару
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) інформує.
Для платників податків міста Кривого Рогу фахівцями Криворізької ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено семінар щодо актуальних питань податкового законодавства.
У фокусі податківців — Деклараційна кампанія – 2025. Фахівці звернули увагу платників, що подати декларацію про майновий стан і доходи за минулий рік громадяни повинні до 1 травня 2025 року та закликали не зволікати з обов’язком подання декларації у встановлений законодавством термін.
Проінформували присутніх суб’єктів господарювання про основні аспекти інформаційних кампаній державної служби — Національної стратегії доходів до 2030 року та систему управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками).
Надали консультації стосовно: правил звільнення від податкових зобов’язань для мобілізованих ФОПів та роботи гарячої лінії ((096) 862 10 70 ) ГУ ДПС у Дніпропетровській області; податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. Повідомили, що на вебпорталі Державної податкової служби України розміщено сервіс: «Калькулятор податку на майно», де громадяни мають можливість самостійно здійснювати розрахунок сум податку.
Закликали роботодавців діяти виключно в правовому полі щодо легалізації найманої праці та дотримуватись вимог трудового законодавства.
Звернули увагу присутніх на функціонування сервісу «Пульс» Державної податкової служби України та роботу комунікаційної податкової платформи (електронна скринька платформи за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.) для комунікації з громадськістю.
Наприкінці заходу фахівці надали відповіді на запитання, які цікавили присутніх та роздали друкований матеріал інформаційного характеру.
Проведено засідання підгрупи з надходження акцизного податку у міськвиконкомі
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький район) інформує.
У виконавчому комітеті Криворізької міської ради відбулось засідання підгрупи з правоохоронними та контролюючими органами щодо надходження акцизного податку та виконання показників доходів бюджету Криворізької міської територіальної громади.
На засіданні обговорили питання дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів та заходи протидії нелегальній торгівлі контрабандними товарами.