Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує на сайті Весь Кривий Ріг щодо податкового законодавства станом на 1 вересня. Моніторинг щотижневих важливих новацій у законодавстві, підготовлений Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області
До уваги суб’єктів господарювання – ФОПів, щодо фінансової відповідальності при використанні РРО/ПРРО!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що у період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, до фізичних осіб – підприємців (ФОП), які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за проведення розрахункових операцій з використанням РРО/ПРРО або РК на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), непроведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО з фіскальним режимом роботи, невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання РК на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання застосовується у таких розмірах:
— 25 відсотків вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
— 50 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
Особливості застосування резервного РРО при роздрібній торгівлі деякими підакцизними товарами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до статті 5 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.
Порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.07.2016 № 918/29048 (далі – Порядок).
Згідно з пунктом 20 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрація резервного РРО проводиться в такому самому порядку, як і реєстрація основного РРО.
Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 481) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
У заяві про видачу ліцензії та у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій.
Враховуючи викладене, суб’єкт господарювання при роздрібній торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може використовувати резервний РРО на період виходу з ладу основного РРО.
Водночас, оскільки у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним суб’єктом господарювання вказується перелік РРО, то у разі застосування резервного РР такому суб’єкту необхідно подати заяву до відповідного контролюючого органу на переоформлення відповідної ліцензії із зазначенням реквізитів резервного РРО (модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення).
Думай про майбутнє – скажи «ТАК!» офіційній заробітній платі!
Детінізація зайнятості населення та легалізація заробітної плати – одне з актуальних питань сьогодення.
Офіційне працевлаштування – це гарантія роботодавцем соціальних, економічних, трудових та інших прав працівника. Для працівників важливо розуміти способи виплати і розміри заробітної плати та їх вплив на соціальне та пенсійне забезпечення.
Слід пам’ятати, що громадяни ризикують втратити право на пенсію, чи на її частину, оскільки при обчисленні пенсії враховується розмір заробітної плати, а для призначення пенсії за віком необхідно мати визначений законодавством певний період страхового стажу.
Порядок кадрових дій при прийнятті на роботу є важливим, оскільки, перш за все, від цих дій залежить, чи приймають працівника на роботу офіційно.
Водночас, соціальний захист в період перебування у трудових відносинах, та як наслідок, пенсійне забезпечення в майбутньому, залежить в першу чергу від свідомої громадянської позиції самих працюючих.
Нагадуємо, що до переваг офіційного працевлаштування відносяться в першу чергу економічні й соціальні гарантії, зокрема:
— заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника не може бути меншою за мінімальну;
— строки виплати заробітної плати не рідше двох разів на місяць;
— право на оплату лікарняного, на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;
— право на допомогу у зв’язку з безробіттям;
— право на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань та ін.
Також громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.
Наголошуємо, що офіційне оформлення трудових відносин та легалізація робочих місць – основа соціальної захищеності працівника та запорука розвитку бізнесу роботодавця!
Закликаємо і роботодавців і працівників дотримуватись законодавчих норм і працювати в правовому полі!
Оподаткування ПДФО допомоги на поховання, що виплачується з ПФУ родичам померлого працівника за останнім місцем роботи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Згідно з п.п. 165.1.22 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на поховання платника ПДФО:
а) будь-якою фізичною особою, благодійною організацією, Пенсійним фондом України (ПФУ), відповідним структурним підрозділом місцевої державної адміністрації, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування України або професійною спілкою;
б) роботодавцем такого померлого платника податку за його останнім місцем роботи (у тому числі перед виходом на пенсію) у розмірі, що не перевищує подвійний розмір суми, визначеної в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ. Сума перевищення за її наявності остаточно оподатковується під час її нарахування (виплати, надання).
Статтею 20 Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (в редакції Закону України від 21 вересня 2022 року № 2620-IX «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування») (далі – Закон № 1105) визначено права застрахованої особи або особи, яка перебувала на її утриманні на допомогу на поховання.
Допомога на поховання застрахованої особи або особи, яка перебувала на її утриманні, надається в розмірі, що встановлюється правлінням ПФУ, але не менше розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого законом (ст. 21 Закону № 1105).
Таким чином, якщо допомога на поховання померлого працівника виплачується з ПФУ за його останнім місцем роботи, то такий дохід незалежно від розміру отриманої допомоги не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб. При цьому, сума виплаченої допомоги відображається роботодавцем в додатку 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями, за ознакою доходу «146».
Збір платежів до бюджетів усіх рівнів від платників Дніпропетровщини з початку року склав майже 48,8 млрд. гривень
Протягом січня – серпня 2023 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) від платників Дніпропетровської області склав майже 48,8 млрд грн, що на понад 2,6 млрд грн, або на 5,6 відс. більше ніж за підсумками відповідного періоду 2022 року. Про це повідомила очільниця податкової служби Дніпропетровщини Наталя Федаш.
Як зазначила керівник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, до державного бюджету у січні – серпні 2023 року платниками спрямовано понад 20 млрд гривень. Місцеві бюджети поповнились на понад 28,7 млрд гривень.
Крім того, у січні – серпні 2023 року до державних цільових фондів від платників Дніпропетровщини надійшло понад 20 млрд грн єдиного внеску.
Наталя Федаш висловила подяку всім платникам, які сьогодні працюють задля нашої Перемоги і сумлінно сплачують податки і збори.
Витрати у вигляді пожертвувань неприбутковим організаціям у період дії воєнного стану: чи є право на податкову знижку?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з п. 21 підрозділу 1 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) за результатами 2022 року при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень ст. 166 Кодексу до податкової знижки платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) у звітному податковому році включаються суми коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) таких коштів та майна відповідали умовам, визначеним п. 133.4 ст. 133 Кодексу, у розмірі, що не перевищує 16 відсотків суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
Для добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального (пенсійного) страхування необхідно подати заяву
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Наказом Міністерства фінансів України від 08.02.2023 затверджено Зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Зміни).
Так, з 10 червня 2023 року набрали чинності зміни, внесені абзацом другим підпункту 1 пункту 2, підпунктом 1 пункту 3 Змін, зокрема, надано можливість фізичним особам подавати заяви про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) (далі – Заява) не тільки у паперовому, а ще й в електронному вигляді.
Для практичної реалізації зазначених змін розроблено і впроваджено електронну форму Заяви (F1309401), яка доступна в приватній частині Електронного кабінету.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Також, у разі необхідності, фізичні особи мають право створити, підписати та направити Заяву (F1309401) через стороннє програмне забезпечення.
Результати автоматизованої обробки Заяви, які надходять у відповідь (квитанції № 1 та № 2), надають можливість пересвідчитися у тому, що Заява:
— прийнята податковим органом для подальшої перевірки даних щодо можливості укладання договору про добровільну участь (відсутність повідомлень про наявність помилок в квитанціях № 1 та № 2);
— не прийнята податковим органом (надано опис допущених помилок, при заповненні основних реквізитів Заяви).
Рієлтори зобов’язані надавати до контролюючих органів інформацію про укладені за їх посередництвом договори щодо оренди нерухомості
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 170.1.6 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані надсилати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації. Інформація подається в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 № 497 затверджено форму подання Інформації суб’єктами господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерами), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) (далі – Інформація) до контролюючих органів за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку.
Податковий розрахунок за базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному кварталу, подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу).
За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації рієлтер несе відповідальність, передбачену ст. 1191 Кодексу.
Враховуючи викладене, суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), надсилають Інформацію за місцем своєї реєстрації.
Чи мають право ФОП – платники ЄП першої та другої груп у період дії воєнного стану з 01 серпня 2023 року не сплачувати ЄП?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) внесено зміни з 01.08.2023, зокрема, до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) щодо скасування можливості для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку І та ІІ груп не сплачувати єдиний податок (крім тих, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих територіях України, станом на дату початку бойових дій, або тимчасової окупації).
Згідно з абзацом першим п.п. 9.1 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, редакція якого діяла до 01.08.2023, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи мали право не сплачувати єдиний податок.
Законом № 3219 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, згідно з яким установлено, що з 01 серпня 2023 року фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації, мають право не сплачувати єдиний податок за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію.
При цьому такі особи не заповнюють декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за період, в якому відповідно до абзацу першого п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ єдиний податок не сплачувався.
Для таких платників єдиного податку, які скористалися правом не сплачувати єдиний податок, контролюючий орган не проводить нарахування авансових внесків з єдиного податку, визначене п. 295.2 ст. 295 ПКУ.
Податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються таким платникам єдиного податку за періоди, за які був сплачений єдиний податок, що відображені в декларації платника єдиного податку.
Штрафні санкції та пеня за несплату (неперерахування) або сплату (перерахування) не в повному обсязі авансових внесків з єдиного податку у порядку та строки, визначені ПКУ, до таких платників не застосовуються.
Дати початку та завершення активних бойових дій, виникнення та припинення можливості бойових дій або початку та завершення тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі – Перелік територій).
Перелік територій визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Перелік територій затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 зі змінами та доповненнями.
Норми п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не застосовуються з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому було проведено державну реєстрацію зміни місцезнаходження фізичної особи – підприємця на іншу, ніж зазначена в абзаці першому п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, територію України.
Застосування РРО/ПРРО та новації податкового законодавства обговорили під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький регіон) інформує.
В Криворізькій південній ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо використання та порядку реєстрації РРО/ПРРО та новацій законодавства. На запитання платників податків відповідала заступник начальника ДПІ Тетяна Степанова.
Під час спілкування з платниками Тетяна Степанова розповіла про зміни, прийняті Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану». Роз’яснила порядок повернення суб’єктів господарювання, які використовували спрощену систему оподаткування з особливостями оподаткування за ставкою 2 відсотки, на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання таких особливостей.
Податківець наголосила, що у рамках дії Закону України № 3219-ІХ вже з 1 жовтня 2023 року відновлюється застосування штрафних санкцій за порушення представниками бізнесу використання реєстраторів розрахункових операцій (Далі — РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (Далі — ПРРО).
Окрім того, роз’яснили механізм нарахування МПЗ фізичним особам, термінів сплати узгоджених податкових зобов’язань, переваги легального працевлаштування, терміни сплати бюджетних платежів та можливість отримання податкової знижки.
На всі поставлені питання в ході «гарячої лінії» були надані кваліфіковані роз’яснення в межах чинного законодавства.
Інформування підприємців про новації в податковому законодавстві
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький регіон) інформує.
Нещодавно, за участі начальника Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганни Познякової проведено зустріч з представниками Громадської організації «Підприємці Криворіжжя» щодо застосування РРО/ПРРО та новацій податкового законодавства.
Під час заходу обговорювались основні вимоги Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» у частині використання реєстраторів розрахункових операцій або програмних РРО.
Наприкінці заходу присутні отримали друковану продукцію інформативного характеру, листівки з QR-кодами офіційних сторінок Фейсбуку та Ютубу ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Засідання «круглого столу» з суб’єктами господарювання
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування — Криворізький регіон) повідомляє.
Нещодавно, в приміщенні Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено засідання «круглого столу» з платниками податків щодо змін у податковому законодавстві.
Під час заходу обговорювались основні вимоги Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» у частині використання реєстраторів розрахункових операцій або програмних РРО.
Також, обговорили з суб’єктами господарювання легалізацію трудових відносин, визначення мінімального податкового зобов’язання, Закон України № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно».
Звернули увагу платників на важливість сплати податків, зборів та платежів до бюджетів та надали відповіді на запитання, які цікавили присутніх.