Сьогодні автомобільну резину купити можна різних типів для літнього та зимового сезонів. Різниця між покришками сучасності та «минулого» колосальна. Дізнавшись про етапи еволюції шин, можна тільки здогадуватися, як нелегко було керувати транспортними засобами 100 і більше років тому.
Перші шини мали форму звичайного залізного обруча, який набивався на обід із дерева. Металеве коло захищало колесо від пошкоджень при їзді нерівними дорогами.
Але така конструкція мала один великий мінус – водій з пасажирами були позбавлені комфорту від стукоту коліс та тряски в салоні. Шинні конструктори відразу зрозуміли причину – метал потрібно було замінити гумою.
Перша пневматична шина
1888 рік – Джон Данлоп запатентував першу у світі пневматичну шину. Винахідник склеїв два кола із гумового садового шлангу, які встановив на велосипед. Наприкінці ХІХ століття велосипедист-середняк Вільям Хьюм на пневматичних шинах виграв престижну гонку Париж-Брест. Цей успіх підштовхнув Данлопа до заснування підприємства з випуску гуми для різних видів транспорту.
Якщо якість їзди влітку покращити вдалося, то взимку проблеми залишалися. І наступна еволюція торкнулася винаходу спеціальних зимових шин. До цього додумалися фінські інженери з Nokian, які розробили покришки більш габаритними, оснастивши їх сталевими штифтами. Перші шиповані шини купити водії могли у 1934 році.
В 30-40-х роках минулого століття, коли проблема з управлінням авто більш-менш вирішилася, шинні компанії взялися вдосконалювати другорядні функції. Моделі почали випускатися з широким протектором та підвищеним профілем, щоб більший об’єм повітря краще поглинав удари на нерівній дорозі. Це підвищило рівень комфортної їзди і безпосередньо впливає на збільшення терміну служби покришкам.
Післявоєнний період
Наступним кроком до покращення автомобільних скатів стали їх швидкісні показники. В 1946 році Michelin представив першу радіальну шину з кордовими нитками, які не перетиналися між собою, обмотуючи гуму по радіусу. Покришки стали менше нагріватися на ходу, що дозволило конструкторам зменшити витрати матеріалів через зменшення площі боковин. Сьогодні такі шини називаються низькопрофільними – купити резину такого плану варто любителям швидкісної їзди по якісним асфальтованим покриттям.
1961 рік – Nokian випускає знамениту лінійку шипованої авторезини Kometa-Hakkapellitta. В гумову суміш почали додаватися морозостійкі компоненти, які не дозволяли покришкам дубіти навіть при сильному морозі. Через кілька років всі провідні шинні виробники почали працювати над виготовленням шиповок для розширення асортименту та підвищення безпеки їзди взимку.
Кінець XX століття – домінує тенденція до збільшення посадкових розмірів резини та зниження її профілю. Такими шинами простіше керувати і вони легші за вагою, що дозволяє економніше витрачати паливо.
Які шини купити можна сьогодні
Інновації не стоять на місці – найкращі виробники шин продовжують роботу над винаходом нових технологій, що покращують їздові властивості гуми. В тому числі, є багато моделей з технологією Run Flat, які навіть при проколах здатні проїхати 50-100 км до найближчої шиномонтажної станції.
Ринок переповнений шинами від десятків брендів, які розділені трьома ціновими сегментами:
- Бюджетні. Не найпопулярніші бренди.
- Середній клас. Зазвичай представлені моделі азіатських виробників, які поступово підтягують якість продукції до шин провідних компаній.
- Преміум. Найвідоміші «шинники» – Goodyear, Continental, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Nokian.
Під усі шини диски можна підібрати різного типу – штамповані, литі чи ковані. Тут рішення приймає кожен водій індивідуально. Купити диски потрібно, щоб захистити гуму від пошкоджень, тим самим збільшуючи її експлуатаційний ресурс.