Сьогодні говоримо про автофарбу, основою якої є полімер акрил. Він виступає в ролі сполучної речовини, до якої виробник додає пігмент потрібного кольору, наповнювач та різноманітні добавки. Така фарба є простою у використанні, тому тим, хто фарбує кузов автівки самостійно, не маючи відповідних навичок і досвіду, варто починати саме з неї.

Як працює акрилова фарба
Перед початком робіт до її складу необхідно додати затверджувач. Після його змішування з акрилом нанесений на поверхню шар полімеризується. Важливо відрізняти полімеризацію від звичайного висихання. В останньому випадку спочатку утворюється поверхнева плівка, а далі відбувається поступове твердіння матеріалу під дією повітря. Так працює більшість лакофарбових матеріалів. На відміну від них, акрилова фарба для авто твердіє рівномірно по всій товщині шару, незалежно від контакту з повітрям.
Ця особливість дозволяє, по-перше, отримувати рівномірне покриття без дефектів, а по-друге — не чекати повного затвердіння перед нанесенням наступного шару.
Усе це стосується двокомпонентних різновидів. А є також однокомпонентні акрилові фарби, без затверджувача. Вони повністю готові до використання й висихають так само, як інші фарби — внаслідок контакту з повітрям. Але міцність і довговічність такого покриття невисока. Тому однокомпонентні склади використовують переважно на ділянках, які не піддаються навантаженням і негативним зовнішнім впливам.
Послідовність роботи з фарбою на основі акрилу
Підготовчий етап у разі фарбування пігментованим акрилом не відрізняється від підготовки до роботи з іншими фарбами. Кузов слід частково розібрати, помити, відчистити від старої фарби і корозії, усунути дефекти, пошпаклювати, поґрунтувати й знежирити.
Після цього потрібно:
- Змішати пігмент із затверджувачем і розвести до потрібної консистенції, додавши розріджувач. Стандартна пропорція — 2:1, але доцільно звіритися з рекомендаціями виробника на упаковці.
- Процідити фарбу, залити у фарбопульт, виставити оптимальну форму та розмір факела.
- Рівномірними плавними рухами нанести перший шар. За 10–15 хвилин перевірити стан твердіння. Процес має бути на стадії «на відлип», коли фарба не прилипає до пальців, але при натисканні відчувається певна м’якість матеріалу.
- Повторити процедуру ще 1–2 рази — залежно від стану кузову, кольору та покривності фарби.
Наостанок можна вкрити поверхні захисним лаком. Але це не обов’язково: полімеризована поверхня сама по собі є міцною та стійкою до пошкоджень. До того ж акрилова фарба здатна забезпечити привабливий та естетичний блиск.
Якщо все ж вирішите зробити такий шар, вибирайте сумісні з фарбою лаки — акриловий або поліуретановий. Дозвольте фінішному шару як слід затвердіти, залишивши авто в чистому сухому місці на 24 години. Після повного висихання доцільно пройтися по оновлених поверхнях полірувальним кругом — він усуне дрібні включення та підсилить блиск.
