У Кривому Розі активно розвивається STEM-освіта, що дає можливість учням здобувати практичні навички із надзвичайно затребуваних на ринку праці професій — програмування, інженерії, моделювання, робототехніки та формує критичне мислення.
В.о. міського голови Юрій Вілкул відвідав Криворізьку гімназію №51, на базі якої завдяки участі у грантових проєктах «Громадський бюджет» та «HALLI» створено сучасну STEM-лабораторію.
«В усьому світі спостерігається дефіцит фахівців технічних спеціальностей. Тому в Кривому Розі ми активно вводимо STEAM-освіту, яка вже запроваджена у 20 гімназіях, ліцеях та закладах позашкільної освіти міста. Завдяки сучасним лабораторіям учні отримують не лише теоретичні знання, а й практичні навички, які допоможуть їм у майбутньому освоїти цікаві, затребувані професії.
Я вдячний нашим міжнародним партнерам разом з якими ми створюємо такі лабораторії, впроваджуємо сучасні освітні проєкти за підтримку. Розумію, що перш за все провідниками цього освітнього тренду є педагоги. Й приємно, що криворізькі освітяни постійно розвиваються, підвищують свою кваліфікацію, навчаючись на курсах робототехніки, мехатроніки, різноманітних семінарах-тренінгах, аби передати здобуті знання своїм учням. Ми продовжуємо працювати над тим, щоб створювати безпечні умови для освітнього процесу, розвивати інноваційні технології у навчанні та відкривати для дітей нові можливості», – зазначив Юрій Вілкул.
На сьогодні у Кривому Розі працює 125 шкіл, ліцеїв та гімназій, де навчається майже 60 тисяч учнів. STEM–технології міцно входять в освітній процес кожного закладу освіти в нашому місті. У Криворізькому Центрально-Міському ліцеї, Покровському ліцеї, природничо-науковому ліцеї, гімназіях №51 та 72 створено STEM-орієнтоване освітнє середовище, яке включає відповідну матеріально-технічну базу з обладнаними сучасними STEM-лабораторіями, лабораторіями з робототехніки, 3-D-моделювання та дослідницької діяльності. Мультимедійне обладнання: сучасні проєктори, інтерактивні дошки та комп’ютери дозволяють учителям цих закладів освіти проводити цікаві та інформативні уроки, а наявність відповідних лабораторних наборів дає змогу учням самостійно проводити хімічні дослідження, складати інженерні проєкти, розвиваючи навички програмування.
Віта Щукіна, в.о. директора Криворізької гімназії №51 розповіла:«STEM-лабораторія стала центром інноваційного навчання, де діти можуть працювати з робототехнічними системами, 3D-принтерами та електронними модулями. На базі нашої гімназії діє Хаб-центр з робототехніки, що дозволяє учням опановувати програмування роботів, створювати власні інженерні проєкти, зокрема «Розумна теплиця», «Гідропоніка» та «Анімація».
Міжнародна співпраця також триває в цьому напрямку. Рік тому Україна та Люксембург уклали угоду, що передбачає підтримку освіти. Особлива увага приділяється покращенню її якості та адаптації до потреб ринку праці. Важливим компонентом є створення сучасних комп’ютерних класів та профільних навчальних лабораторій для забезпечення STEM-освіти (S – science, наука, T – technology, технології, E – engineering, інженерія, M – mathematics, математика), що є надзвичайно важливим для промислового регіону.
За підтримки Люксембурзького агентства розвитку LuxDev та проєкту «Підтримка відновлення міста Кривий Ріг і Криворізького району» місто веде перемовини з міжнародними технологічними компаніями щодо впровадження сучасних освітніх технологій у загальній та мистецькій освіті.
Лише за останні три роки, попри війну, заклади освіти міста отримали понад 20 тисяч одиниць комп’ютерної техніки.
Довідково: Здобувачі освіти постійно долучаються до участі у конкурсах, фестивалях STEM-спрямування, де демонструють свої STEM-навички, та стають переможцями Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України, міжнародних та всеукраїнських проєктів Інтел-Техно, Інтел-Еко, ITalent, Technovation challenge, STEAMHouse, «Майбутнє України», «Дівчата STEM» та багатьох інших. 6340 учнів із 59 закладів освіти міста протягом шести місяців 2024 року брали участь в україно-німецькому проєкті «Мініфеномента: 52 експерименти для цікавих уроків та перерв», який діяв у нашому місті за ініціативи педагога-тренера Криворізької гімназії №51. На 30 стендах-станціях учні знайомились із законами фізики, хімії, біології, вибудовуючи власну пізнавальну стратегію – стратегію самостійного дослідника.
КП «Інститут розвитку міста Кривого Рогу»