У Кривому Розі продовжується системна модернізація освітнього простору. 10 грудня у Криворізькому професійному транспортно-металургійному ліцеї відкрили нову STEM-лабораторію «3D-House». Про це повідомили в управлінні преси криворізького міськвиконкому.
У Кривому Розі відкрили лабораторію, де учні створюватимуть власні технічні проєкти

В управлінні преси підкреслюють, що це вже 21-й технологічний простір, створений у місті в межах співпраці з міжнародним проєктом «КРИЦЯ: Підтримка відновлення Криворіжжя», який реалізують компанія PROMAN та агенція LuxDev за фінансування Великого Герцогства Люксембург.
До кінця 2025 року у місті планують відкрити ще чотири аналогічні лабораторії, зокрема одну — для навчання викладачів роботі з новими технологіями. У 2026 році заплановано запуск ще трьох.
Інвестиція у майбутні професії
«3D-House» об’єднує ключові напрями сучасної технічної освіти:
- 3D-моделювання та 3D-друк,
- робототехніку,
- автоматизацію й мікроелектроніку,
- інженерію та проєктну діяльність.

Лабораторія оснащена професійними 3D-принтерами та 3D-сканерами, наборами Arduino та Raspberry Pi, потужними комп’ютерами для систем автоматизованого проєктування, інструментами для пайки й збирання робототехнічних модулів. Тут учні можуть проходити повний цикл створення технічних рішень — від задуму до робочого прототипу.
Читайте також: у Кривому Розі створюють нові освітні простори для школярів
Попит з боку молоді та підтримка міжнародних партнерів
Керівник проєкту «КРИЦЯ» Геннадій Русанов зазначив, що такі простори — відповідь на реальний попит учнів та вимоги сучасного ринку праці.

«Ми бачимо конкретні дії місцевої влади щодо розвитку освіти та підтримуємо ці кроки. Нові STEM-лабораторії — це навички, які учні можуть використати для працевлаштування або для створення власного бізнесу. З наступного року ми запускаємо спеціальну програму підтримки підприємницьких ініціатив для випускників профтехів», — підкреслює Геннадій Русанов.
Заступник міського голови Сергій Мілютін додав, що «3D-House» стане центром технічної активності громади — тут працюватимуть гуртки, проходитимуть майстер-класи, змагання, хакатони, щорічно реалізовуватимуться десятки проєктів та створюватимуться робочі прототипи.
«Учні тепер працюють з професійним технічним обладнанням, навчаються моделювати, програмувати та створювати реальні інженерні рішення. Це відкриває шлях до технічних і інноваційних професій», — додає Анна Булгакова, в. о. директора з навчальної роботи.
«3D-House» працюватиме п’ять днів на тиждень та стане платформою співпраці ліцею з підприємствами, ІТ-компаніями та промисловими партнерами.
Раніше ми писали: студенти Метінвест Політехніки занурилися у роботу Північного ГЗК та вперше випробували кейс-навчання на виробництві. Програма об’єднала знайомство з технологічними ланцюгами одного з найбільших ГЗК країни, практичну роботу з обладнанням, лабораторні завдання та новий формат – кейс-навчання, побудований на реальних виробничих ситуаціях.
