Пошук роботи у цифрову епоху: Jooble про те, як використовувати інтернет ефективно

Сьогодні українці можуть шукати роботу у повністю дистанційному форматі. Нові сервіси для працевлаштування дозволяють переглядати оголошення, зберігати їх, надсилати відгуки та спілкуватися з представниками компаній. Фахівцям доступні вакансії в усіх містах країни, наприклад, на сайті Jooble зараз активно пропонується робота Кривий Ріг. Посади, що представлені на сторінках, підходять кандидатам з досвідом та без нього. У цій статті ми поговоримо про пошук зайнятості на сучасному ринку праці та інтернет-ресурси, які роблять його ефективнішим.

Основні джерела вакансій: де знаходити цікаві пропозиції?

Найбільшим попитом серед шукачів користуються сайти з пошуку роботи, адже вони зосереджують найбільшу кількість пропозицій для спеціалістів різних сфер. Наприклад, тільки на одному Jooble навесні 2024 року було опубліковано близько 40 тис. нових вакансій. Головна перевага цього та подібних йому сайтів полягає у тому, що користувачі можуть переглядати оголошення й одразу надсилати свої резюме, супровідні листи роботодавцям. Також тут можна зберігати позиції, які сподобалися, та повертатися до них пізніше.

Додатковими джерелами робочих пропозицій можуть бути:

  • Месенджери – у Telegram та Viber створено безліч каналів з оголошеннями для шукачів. Їх можна найти за запитами: «Робота у …», «Вакансії для …» тощо.
  • Соціальні мережі – переглядайте сторінки компаній та рекрутерів у Instagram, Facebook, професійні спільноти. Іноді там публікуються закриті вакансії, яких не можна знайти на інших ресурсах.
  • Кар’єрний центр LinkedIn – у професійній соцмережі є окрема вкладка Career, де також можна знаходити цікаві пропозиції від українських та іноземних організацій.
  • Офіційні сайти компаній – деякі компанії шукають працівників через свій сайт. Позиції у такому випадку публікуються в розділі «Кар’єра», «Робота з нами» або «Вакансії».

Спеціалісти без досвіду також можуть вибрати вакансію на фріланс-біржах. Зазвичай тут публікується часткова або проектна зайнятість. Разом із тим, це чудова можливість отримати перший досвід та розвинути практичні навички.

Соціальні мережі: як використовувати їх на користь під час пошуку роботи?

Сьогодні найефективнішою соцмережею для пошуку роботи є LinkedIn, тому експерти компанії Jooble рекомендують мати профіль тут кожному фахівцю. Зазвичай рекрутери передивляються у цій соцмережі кандидатів, які відгукуються на їхні вакансії. Якісно заповнений профіль складе 20% успіху: він продемонструє вашу експертність та виділить вашу кандидатуру серед інших спеціалістів.

Є ряд рекомендацій для ведення сторінки, які допоможуть отримувати пропозиції та знайти роботу за допомогою LinkedIn:

  1. Заповнюйте профіль повністю, адже тільки так він буде рекомендуватися рекрутерам. Обов’язково додайте фото, на якому ви маєте усмішку та виглядаєте професійно. Оберіть нейтральний бекграунд.
  2. Створюйте заголовок не тільки з назви посади, але й з ключових слів у вашій діяльності. Використовуйте формулу: |Посада|Професійні спрямування|Сертифікації|.
  3. Зазначайте тільки важливу інформацію. Сторінка LinkedIn має чіпляти увагу рекрутерів, а не слугувати повноцінним резюме. Тут буде достатнім описати ключові hard-skills та останні три місця роботи.
  4. Проявляйте активність. Щоб рекрутери частіше бачили вас у пошуковій видачі, зробіть свій профіль активним. Підписуйтеся на колег, ставте лайки, коментуйте та робіть репости публікацій.

Якщо ви бажаєте розвивати особистий бренд, з цією метою можна використовувати TikTok та Instagram. Достатньо швидко тут набирають популярність експертні блоги, у яких фахівці розповідають про особливості своєї професії, діляться ідеями, думками та дають корисні поради.

CV-мейкери: як створювати якісні резюме?

Структура та дизайн резюме – це перше, на що звертають увагу роботодавці під час його перегляду. Якщо ви не маєте досвіду в оформленні документа або бажаєте додати змін у готовий, можна використати сервіси з готовими шаблонами. В мережі є сотні безкоштовних сайтів, їх легко знайти у пошуку за запитом «Free CV-maker» або подібним.

Віддавайте перевагу шаблонам з мінімалістичним дизайном, які мають таку орієнтовну структуру:

  1. Ім’я та назва посади;
  2. Контакти;
  3. Про себе (Summary);
  4. Досвід роботи;
  5. Ключові навички;
  6. Іноземні мови;
  7. Освіта.

Деякі темплейти також мають блоки для хобі, інтересів, зазначення наявності водійського посвідчення. Проте, на українському ринку праці ця інформація має значення лише тоді, коли з цим безпосередньо пов’язана діяльність фахівця.

AI для пошуку роботи: як штучний інтелект допомагає оптимізувати цей процес?

Звісно, технології ШІ не можуть шукати роботу за людей, але вони допомагають у рутинних задачах. Наприклад, Chat GPT може дати ідеї та поради для написання супровідного листа, достатньо пояснити йому чим ви займаєтеся та якими навичками володієте. Вже готове резюме відправте на оцінку Resume worded, він покаже наскільки воно є привабливим для рекрутерів у LinkedIn, дасть поради для його покращення.

AI-технології також допомагають тренуватися у проходженні співбесіди. Спочатку можна запитати у ChatGPT які питання на інтерв’ю найчастіше ставлять HR-менеджери вашої сфери. Продумайте відповіді на них, а далі перейдіть до тренувань у застосунку Interview GPT. Цей безкоштовний ШІ імітує проходження співбесіди, потрібно лише вказати ім’я, посаду та назву компанії, у якій ви хочете працювати.

Новости Кривого Рога