Престиж та перспективи профтехосвіти: освітяни Кривого Рогу ділились досвідом на форумі «ProSkills4Economу» Dnipropetrovsk region»

На Дніпропетровщині в рамках Європейського року навичок у співпраці з німецьким товариством міжнародного співробітництва GIZ пройшов форум «ProSkills4Economу» Dnipropetrovsk region», присвячений підготовці фахівців робітничих професій.

На заході, який проводився у Дніпровському центрі професійно-технічної освіти, зібрались представники закладів бізнесу, закладів професійної, фахової передвищої освіти, влади, директорату професійної освіти, департаменту освіти і науки, навчально-методичного центру ПТО у Дніпропетровській області, Національного агентства кваліфікацій.

Головний меседж форуму – визначити проблемні питання та знайти спільне рішення в питаннях профорієнтації, формування Hard skills та працевлаштування.

«Зібралися з колегами, освітянами і роботодавцями. Аби у взаємодії реагувати на виклики. Серед таких – питання фахівців робітничих професій, яких потребують наші підприємства. Маємо все, аби підготувати нові кадри. Проблемні питання розібрали на дискусійних панелях», – зазначила заступник начальника Дніпропетровської ОВА Ірина Грицай. 

Вона додала, що через війну чимало старшокласників виїхали. А ті, хто залишився, обираючи фах, віддають перевагу здебільшого IT, менеджменту, економіці.

Втім, попит на робітничі спеціальності тільки зростатиме. Тож, треба заохочувати дітей до профтехосвіти.

Своїм досвідом та механізмами покращення якості та підвищення престижності профтехосвіти ділились і освітяни Кривого Рогу. Зокрема, криворіжці порушували такі питання, як удосконалення профорієнтаційної роботи з молоддю, впровадження елементів дуальної форми навчання при підготовці робітничих кадрів будівельного напряму та зростання престижності робітничих професій через діяльність навчально-практичних центрів. До речі, саме на НПЦ профтехосвіта не тільки нашого міста, я й України в цілому в останні роки робить великі ставки. Основними завданнями НПЦ є сприяння підвищенню професійної підготовки слухачів закладу, перепідготовка незайнятого населення, тобто співпраця з центрами зайнятості, підвищення кваліфікації, стажування робітників підприємств, організація стажування майстрів виробничого навчання.

Криворізький досвід у впроваджені та розвитку НПЦ

У Криворізькому центрі професійної освіти металургії та машинобудування діє два навчально-практичних центри. Перший було відкрито ще у 2018 році, у 2022 – з’явився другий. З того часу через НПЦ закладу пройшли навчання майже 560 здобувачів освіти та слухачів.

П’ятирічний досвіт роботи у форматі НПЦ виявися досить продуктивним. Саме цим досвідом ділився з учасниками Форуму директор ДНЗ КЦПОММ Григорій Горб. Він впевнений, — НПЦ відіграють ключову роль у підготовці спеціалістів робітничих професій та сприяють зростанню престижності цих професій в суспільстві.

Що стимулює цей процес?

1. Сучасне обладнання та технології:

НПЦ активно впроваджують сучасне обладнання та передові технології, які відповідають сучасним вимогам промисловості. Це стало можливим завдяки субвенціям державного та обласного бюджетів, та залученню власних коштів навчальних закладів. Як результат: здобувачі освіти мають можливість працювати з новітнім устаткуванням та програмним забезпеченням, що робить їх підготовку максимально ефективною та практичною. До прикладу НПЦ електриків у КЦПОММ обладнано 15 універсальними робочими місцями, які можна комплектувати та змінювати  залежно від виду виконуваних робіт. Технічна база навчально-практичного центру верстатників складається з 18 верстатів та стрічкової пили. Вибір цього обладнання здійснювався за принципом максимального наближення до реальних умов праці на виробничих підприємствах.

2. Практичний підхід до навчання:

НПЦ акцентують увагу на практичних навичках та реальних сценаріях роботи. Це дозволяє здобувачам освіти оволодіти не лише теоретичними знаннями, але й розвивати компетенції, які необхідні на робочому місці.

3. Професійна підготовка та підвищення кваліфікації:

НПЦ акцентують увагу на практичних навичках та реальних сценаріях роботи. Це дозволяє здобувачам освіти опанувати не лише теоретичними знаннями, але й розвивати компетенції, які необхідні на робочому місці.

4. Співпраця з міжнародними організаціями:

КЦПОММ має досвід спільного проєкту «Ідентифікація, мотивація, часткова кваліфікація та професійна інтеграція внутрішньо-переміщених осіб у Східній Україні», який мав на меті  професійне підвищення кваліфікації зазначеній категорії людей для їх кращої інтеграції у ринок праці. 19 осіб зазначеної категорії пройшли навчання у навчально-практичному центрі електромонтерів та отримали сертифікати.

5. Кошти на розвиток:

Створені навчально-практичні центри дозволяють, крім основних освітніх функцій, самостійно заробляти кошти і використовувати їх для подальшої модернізації бази навчального закладу, удосконалювати навички роботи на сучасному обладнанні під керівництвом компетентних педагогів.

Якщо підбити підсумки усього вищеперерахованого, то можна впевнено говорити, що діяльність навчально-практичних – це перспективний формат роботи закладів профтехосвіти, який сприяє підвищенню престижу робітничих професій у суспільстві.

«НПЦ створюють умови для якісної підготовки кадрів, що відповідають сучасним вимогам ринку праці, і забезпечують здобувачам освіти можливість зростання та розвитку в обраній сфері. Тож на сьогодні ми не збираємося зупинятись на досягнутому та вже готуємося до відкриття навчально-практичного центру машиністів крана металургійного виробництва. Також у перспективі придбання для НПЦ токарів верстата з програмним керуванням», — розповідає Григорій Горб.

Щодо роботи форуму загалом, то варто зазначити, що цей захід став міцною платформою для діалогу представників влади, закладів освіти, роботодавців.  Цього разу до нього долучилось 100 учасників. Серед них – керівники закладів освіти і роботодавці шести ключових галузей. Це металургія, машинобудування, гірничо-видобувна промисловість, будівництво, транспорт і енергетика, представники уряду, народні депутати. Учасники працювали в офлайн і онлайн форматах. Було проведено чотири панельні дискусії за ключовими напрямками: профорієнтація молоді, організація навчання, працевлаштування і кар’єрне зростання. Загалом в області планують провести ще як мінімум два таких форуми. Залучати представників інших галузей економіки.

Престиж та перспективи профтехосвіти: освітяни Кривого Рогу ділились досвідом на форумі «ProSkills4Economу» Dnipropetrovsk region»0 Престиж та перспективи профтехосвіти: освітяни Кривого Рогу ділились досвідом на форумі «ProSkills4Economу» Dnipropetrovsk region»1 Престиж та перспективи профтехосвіти: освітяни Кривого Рогу ділились досвідом на форумі «ProSkills4Economу» Dnipropetrovsk region»2 Престиж та перспективи профтехосвіти: освітяни Кривого Рогу ділились досвідом на форумі «ProSkills4Economу» Dnipropetrovsk region»3

Джерело

Новости Кривого Рога