Самовпевнені і водночас вразливі до фейків: майже 40% українців ніколи не перевіряють інформацію з інтернету

Українці активно споживають новини онлайн, але не завжди замислюються над їхньою правдивістю. Згідно з дослідженням соціологічної групи «Рейтинг», лише 18% респондентів зізналися, що завжди перевіряють достовірність інформації з медіа та соцмереж. Натомість майже 40% цього взагалі не роблять.

Самовпевнені і водночас вразливі до фейків: майже 40% українців ніколи не перевіряють інформацію з інтернету

Факти найбільш охоче перевіряють молоді українці (18–29 років), люди з вищою освітою, мешканці західних регіонів, а також військові та ветерани.

За результатами опитування 35% вважають, що легко зможуть відрізнити правду від фейку, 28% – визнають, що це складно. 

Коли українці перевіряють інформацію, то:
—  довіряють інтуїції та власному досвіду – 34% (частіше старші люди та пенсіонери);
—  зіставляють кілька авторитетних джерел – 25% (переважно молодь і студенти);
—  шукають першоджерела – 14% (частіше військові та респонденти середнього віку);
—  перевіряють наявність новини у кількох медіа чи соцмережах – 10%;
—  звертаються до знайомих або родичів – 10%. 

Найбільше українці довіряють Telegram (29%) та YouTube (24%).
Телебачення, газети й радіо мають переважно негативний баланс довіри. Найменше вірять друкованій пресі, TikTok і телеканалам поза телемарафоном.

За результатами спеціального тесту, 59% українців виявилися вразливими до маніпуляцій. До цієї групи частіше належать менш заможні та менш освічені громадяни, мешканці прикордонних і прифронтових регіонів, а також ті, хто говорить російською чи двома мовами. Водночас вони часто високо оцінюють власні здібності розпізнавати фейки.

Нагадаємо, раніше ми писали, що опитування показало, що зараз більше тривожить українських дітей 

Джерело

Новости Кривого Рога