В Україні стали жорсткіше карати за ігнорування ременів безпеки. З лютого 2021 року розмір штрафу за це порушення зріс у десять разів – із 51 до 510 гривень. Як зазначають у Нацполіції, це могло стати стимулом для водіїв частіше користуватися засобами пасивної безпеки. Про це розповів представник Департаменту патрульної поліції Анатолій Нагірний.
«Раніше він був 51 гривня, зараз ми маємо 510. Багато це чи ні — це питання зовсім інше. Але оскільки він зріс у десять разів – це набагато більший стримуючий фактор для водіїв», – пояснив він.
За даними поліції, кількість адмінматеріалів за невикористання ременів зменшилась майже на чверть. Якщо торік патрульні склали близько 190 тисяч протоколів, то цього року – 146 тис.
Правоохоронці вважають, що це не лише результат штрафів, а й поступова зміна культури водіння. Як підкреслює Нагірний, свою роль відіграли й кампанії з популяризації ременів безпеки.
« В Європі, в США було проведено соціальні реклами, ролики відповідні, які популяризують використання засобів пасивної безпеки. Практика показує, що коли водій дивиться такий ролик, він ставить себе на місце того водія, що є на ролику. Коли він бачить якісь негативні наслідки — він розуміє важливість використання», – зазначив правоохоронець.
За словами координатора кампанії «За безпечні дороги» Максима Шульги, у 2025 році 48,4% українських водіїв користуються ременями безпеки. Це – позитивна динаміка, адже у 2020 році пристібалися лише 26%.
«В 10 з 19 досліджуваних міст половина або більшість водіїв їздять пристебнутими ременями безпеки. У 2024 році таких міст було вісім, а в 2020 році жодного», – наголосив аналітик.
При цьому, частина керманичів, як не користуються додатковими засобами безпеки все ще суттєва, тому досі є над чим працювати.
Нагадаємо, раніше ми писали, що водії зможуть визначати долю номерних знаків через «Дію»