Роки війни із росією призвели до того, що тисячі українців нині мають травмуючий бойовий досвід, розповідає прес-служба компанії Метінвест Кривий Ріг
Він кардинально відрізняється від того, чим жили наші захисники до війни й від того, чим нині живуть цивільні.
Як порозумітися і далі жити у злагоді?
Як тактовно спілкуватися з тими, хто бачив більше за тебе лиха і жорстокості?
Відповіді на ці питання шукали студенти криворізьких вишів, запрошені ветерани російсько-української війни, фахівці соціальних та психологічних центрів під час панельної дискусії, що пройшла у межах проєкту «Спілкуй.Ветеран» за підтримки
Метінвесту. Організатором заходу виступила Криворізька фундація майбутнього.
Це п’ятий за ліком захід у межах ініціативи «Спілкуй. Ветеран», організований громадською організацією «Криворізька фундація майбутнього».
Темою чергової дискусійної панелі стала проблема коректної комунікації цивільних з військовими, що повертаються до мирного життя.
Від 2014 року, коли війна прийшла на територію України, в суспільстві з’явилась чимала кількість людей з військовим досвідом. А з початком повномасштабного вторгнення ця частина збільшилася у рази.
Безпосередня участь людей у бойових діях і тривале перебування у військових умовах змінила їхні сенси і сприйняття реалій. Повертаючись до мирного життя, їм буває важко комунікувати з людьми, питання коректної взаємодії з військовими виникають і у цивільних.
Суспільству треба адаптуватися до того, що повернеться велика кількість ветеранів і треба буде мати розуміння, які теми у спілкуванні з ними є табуйованими, а на які варто говорити. Наразі у цивільних питань багато: про що можна питати, а про що ні, як це робити правильно, як подякувати ветерану, як проявити повагу. Усьому цьому маємо навчитися.
На дискусійне обговорення з молоддю, ветеранами та фахівцями сервісних центрів і центрів психологічної допомоги винесли ряд актуальних питань.
Учасники обговорювали, як проявити повагу ветерану, як допомогти військовим знову звикнути до темпу життя, як не порушувати особисті кордони воїна, як тактовно запропонувати допомогу.
Не всі військові можуть одразу відкритися цивільним, але є й цивільні, які упереджено ставляться до атовців, ветеранів — це теж не секрет. Людям з різним досвідом треба наново навчитися жити разом. Маємо більше спілкуватися, щоб порозумітися.
Більшість військових дуже тригерить, коли їх питають про термін закінчення війни.
Постійними учасниками дискусій у межах проєкту «Спілкуй. Ветеран» є ветерани, працівники криворізьких ГЗК Метінвесту. Загалом понад 2,5 тисячі гірників від початку повномасштабного вторгнення були мобілізовані до лав ЗСУ. Наразі частина з них вже повернулася додому і на підприємства.
— Від моменту мобілізації наших співробітників ми не втрачаємо з ними контакт. Компанія забезпечує їх амуніцією, для ветеранів проводяться безкоштовні юридичні та психологічні консультації. Ми чекаємо їхнього повернення на підприємства, а коли це стається – супроводжуємо їх у процесі працевлаштування, перенавчання, реадаптації. Для співробітників ми запровадили навчальну програм у «Герої поруч», де якраз і вчимо вірно і з розумінням комунікувати з ветеранами. Ми створюємо єдину екосистему, де буде комфортно співпрацювати людям з бойовим досвідом і без нього, — зазначив директор з персоналу та соціальних питань об’єднаного ГЗК Метінвесту Андрій ЩЕРБАК.
Юлія ЛАПОЧКІНА,
спеціально для рубрики
Новини Кривого Рогу
сайту Весь Кривий Ріг