Як повідомили у Держпродспоживслужбі з 8 травня вона розпочала новий напрям у роботі. Такі зміни стали можливими завдяки новому закону про розмежування повноважень центральних органів виконавчої влади, який наділив відомство правом контролювати дотримання законодавства про рекламу у сфері працевлаштування.
Під пильне око контролюючих органів потраплять абсолютно всі оголошення, що публікуються роботодавцями та рекрутинговими агентствами. Особливу увагу приділятимуть виявленню дискримінаційних формулювань, які обмежують права кандидатів за віком (наприклад, «до 35 років», «молодий колектив»), статтю («тільки для жінок/чоловіків»), станом здоров'я, расовою чи етнічною приналежністю.
Крім того, фахівці Держпродспоживслужби ретельно перевірятимуть оголошення на наявність ознак маніпуляцій — завищення рівня заробітної плати без зазначення конкретних умов її нарахування, приховування важливої інформації (наприклад, про нічні зміни або випробувальний термін), а також використання нечітких або свідомо оманливих формулювань.
«Роботодавцям варто вже зараз переглянути свої оголошення та привести їх у відповідність до вимог законодавства. Це не лише дозволить уникнути штрафів, а й допоможе зберегти довіру кандидатів. Якщо ви помітили дискримінаційні або оманливі вакансії — зафіксуйте порушення та зверніться до територіальних управлінь Держпродспоживслужби. На ринку праці мають діяти прозорі й рівні правила для всіх», — наголосив заступник Голови відомства Андрій Крейтор.
Він також закликав громадян, які виявили в оголошеннях про роботу ознаки дискримінації або обману, фіксувати ці порушення та звертатися до територіальних управлінь Держпродспоживслужби або Держпраці.
Нагадаємо, раніше ми писали, що роботодавців можуть зобов'язати брати в штат ветеранів.