В Україні розпочала роботу система «єІнспектор», що повністю змінить підхід до рейдових перевірок комерційного транспорту на дорогах. Платформа, запроваджена Укртрансбезпекою, покликана забезпечити максимальну прозорість та виключити корупційні ризики.
Основою для роботи «єІнспектора» став затверджений вичерпний перелік питань, який працівники Державної служби України з безпеки на транспорті мають право ставити під час перевірки вантажівок, автобусів та таксі. На підставі відповідей та виявлених фактів система автоматично формуватиме акт про порушення. Наказ з цим переліком набув чинності 18 травня цього року.
«Нам важливо забезпечити не лише безпеку на дорогах, а прозорі та зрозумілі механізми перевірки комерційного транспорту. У основі мають бути чіткі правила, без можливості корупційних ризиків та зловживань. Це важливо як для перевізника та водія, так і працівників Укртрансбезпеки. Цифрову процедуру вже розпочинаємо застосовувати до іноземних перевізників, відповідні планшети вже передано на місця в регіони. Влітку плануємо масштабувати цифровізацію і на контроль українських вантажівок», — повідомив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.
Вичерпний перелік питань стосуватиметься перевезеннь пасажирів і вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученні.
Важливо пам'ятати, що перевізники та водії, як і раніше, мають право фіксувати процес проведення планової, позапланової або рейдової перевірки (перевірки на дорозі) засобами фото- та відеотехніки, не перешкоджаючи при цьому проведенню таких перевірок. Також фіксація перевірки ведеться нагрудними камерами інспекторами Укртрансбезпеки.
Нагадаємо, раніше ми писали, що у «Дії» запрацює новий сервіс.